Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ÖrjanS
Hur ligger priset på en 244 glt -88 i skapligt skick?
Har försökt sälja bilen ett tag för 5k.. men intresset är svalt..
Är verkligen en bil i skapligt skick inte värd mer än så?
Har sett en hel del 240is på Blocket för mellan 10-20 k ... visserligen i "mkt. bra skick"
Jag menar bara sommar & vinter däcken tingar ju ett pris på 3k...
Kanske man tjänar mer på att sälja allt i delar å skrota karossen?
För ett år sedan köpte jag en 405 topp med k-kam för 1500:- kanske det är en bättre affär å låta folk komma å plocka bort delar??
I Maj kommer skatten på 2200? å ska jag dessutom betala även den så vette fasen om det inte är lönsammare å skrota bilen..
Synd tycker jag på en kära som funkar....
Provade en annons på Blocket där jag även kan tänka mig ett byte mot en moped.. men vafasen en moppe är ju 4ggr så dyr som min BIL !!
av Rådlös
Om du tycker att bilen är skaplig, men ändå vill sälja den i delar (bättre betalt?) så säljer du naturligtvis karossen också i delar, dörrar, huv och baklucka. T.o.m. framrutan om den är skaplig.
av Amarace
Tyvärr är väl begmarknaden inte så jätte gynnsam, tycker det är halvvsvårt att sälja en äldre bil överhuvudtaget.

Men 5000kr för en skaplig GLT ska du definitivt kunna få tycker jag, om den nu inte är rostig.

En nackdel att sälja i delar är att du lär få sälja det som är åtråvärt rätt så snabb, sen står du där med resten som inte går att sälja.

Om det är den i Uppsala som finns på Blocket ser den ju skaplig ut, tyvärr så avskräcker det för en köpare att bilen är avställd och som måste besiktigas. Skatten är ju som sagt 2200kr, besikting 300kr (plus då eventuella fel som man måste åtgärda), så då är man ju i princip uppe i 7500kr istället för 5000kr helt plötsligt
Användarvisningsbild
av Guligan
Har du en länk till annonsen så blir det enklare att svara. Jag skulle tycka att det vore en toppenandrabil om den är i bra skick.
av drummeldrutten
tjena ett tips är att sälja nybes då är det lättare.köpte min 245-90 gått 28000 mil.för 5000kr inte nybes men bes o skattad inga vinterdäck och sommardäcken höll sommaren ut när jag sen besiktiaden på hösten fick ja 2:a på luftmassemätaren kostade runt 4000kr o byta men har den kvar än.sen drar den ju runt litern och bensinen är ju hyffsat billig men det finns många snålare bilar idag.
av Udenius
Utbudet av luggslitna 240 är för stort på blocket, så skall man sälja en obesiktigad bil som dessutom fick anmärkning på rost förra året måste man ha tur och hitta rätt köpare. Skruva på sommardäcken, snygga till skärmkanterna bak och besiktiga bilen så finns det nog en marknad för volvon.

Lycka till
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]