- tor 23 apr 2009, 21:33
-Frontarea är större och luftmotstånd är större det står i volvos egna papper-
-Att V70II väger duktigt mer har ju visat sig när teknikens värld väger bilarna på krönad våg i sina test
-Med V70N accar det bra på motorvägspåfarten till +200 km/h med V70II tar det bra mycket längre innan jag når den farten med samma motor.
-Sen märks det när man tankar också.
Det är därför jag väntat på D5 205 för jag vill inte tappa för mycket prestanda när jag byter till V70II
AndS skrev:Skulle gissa att ljudsänkningen och annorlunda chassie i V70II kan lura dig, då en tystare och stabilare bil känns slöare. Det finns en notering i en annan länk utifrån provkörning av den nya 205hk motorn att man inte uppfattade den som piggare, men att man där luras av en annan motorkaraktär.Önskar det vore så väl att det bara var inbildning pga att V70II är tystare.... men jag har jämfört bilar med samma motor och:
-Frontarea är större och luftmotstånd är större det står i volvos egna papper-
-Att V70II väger duktigt mer har ju visat sig när teknikens värld väger bilarna på krönad våg i sina test
-Med V70N accar det bra på motorvägspåfarten till +200 km/h med V70II tar det bra mycket längre innan jag når den farten med samma motor.
-Sen märks det när man tankar också.
Det är därför jag väntat på D5 205 för jag vill inte tappa för mycket prestanda när jag byter till V70II
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.