Amli skrev:Hur gick det till när du köpte V50? Efter dina inlägg låter det nästan inte som du ens sett V50 på riktigt än mindre provkört den innan köpet. Det kan ju inte ha kommit som en chock att du inte kunde lasta lika mycket som din gamla V70, eller ??:-/
Hm. Jag får väl ta upp detta igen.
Jag hade en V70N som jag var grymt nöjd med. Men det kom mycket fel, och det nästan hela tiden också. Så det var in och ut på verkstaden i princip varje månad. Och plånboken tog oerhört med stryk. Antog att jag hade fått ett måndags ex. Därför började jag gå i bilbytar-tankar. Jag kollade på en Volvo S60 (2006:a). Dock var priset lite i överkant, tyckte jag.
Precis då fick jag reda på att dom hade kampanjer på V50 (nybilar) 1,8F. Ett väldigt bra pris, som låg hyfsat nära S60:n till och med. Så jag provkörde lite V50. Jag hade dessutom kört väldigt mycket V50 innan också, och tyckte det var en hyfsad bil. Lite sämre kvalitet, lite mindre utrymme, lite sämre komfort - Men det tyckte jag att jag kunde ta, eftersom att det då handlade om en sprillans ny bil.
Men jag ångrade mig fort. Jag hade i teorin kunnat stå ut med utrymmet och komforten. Men hela grejen är just den att bilen nästan drog mer bensin än min gamla V70N som jag hade. Samtidigt så fick bilen stå på verkstad 5 ggr under den tiden som jag hade den (ca 4 månader och 300 mil). Och det gick inte att hitta några fel. Deras tanke var att det enda som återstod var att plocka isär hela bilen. Och då såg dom hellre att jag bytte bil igen; antingen till en likadan eller till en i samma prisklass. Men jag skulle inte få mycket för den. Så därför sålde jag den privat för 160.000 kr istället. Visst, den fungerade väl. Men vissa dagar ville den inte fungera alls. Garantin fanns och jag ansåg inte att köparen gjorde en dålig affär. Snarare tvärt om. Jag förlorar en del pengar på den affären som jag gjorde. Men å andra sidan så har jag nu en bil som jag är grymt nöjd med.