Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ABY
Det lär ju inte vara lättare att få in en gitarr i en S60 eller S80, jämfört med en V50 - fälla säten måste du nog göra ändå, och så himla jobbigt är det väl ändå inte? :)
Användarvisningsbild
av Hexenhammer
ABY skrev:Det lär ju inte vara lättare att få in en gitarr i en S60 eller S80, jämfört med en V50 - fälla säten måste du nog göra ändå, och så himla jobbigt är det väl ändå inte? :)
Eh, jo. Det skiljer så pass mycket i bredd i bagageutrymmet mellan V50 och V50. I min V70N var det inga problem (och V70II känns ännu större i bagagen), men i V50:n var det hela tiden ett problem. Både vanliga gitarrer i strat-casar och v-guror i större casar gick lätt in på bredden i bagagen på V70:n, men inte i V50:n. Det är visst jobbigt att fälla stolar, när man ska sitta 5 personer i bilen. ;)

Dessutom märkte jag en avsevärd skillnad på andra saker också. När jag flyttade när jag hade min V70:n så fick jag in min bäddsoffa med divan i bagagen (fick dela på den såklart). Även madrasserna till min dubbelsäng gick in utan problem. Till och med min 47" TV gick in utan problem (och notera att dom måste vara stående för att slippa risken med att dom går sönder). I V50:n gick varken soffan eller madrasserna in. Inte heller TV:n gick in. Jag hade dessutom problem med mitt lilla köksbord (ett väldigt litet bord med plats för två personer totalt) i V50:n. Så visst skiljer det en del...

Anledningen till att jag snackar mycket V70 är för att jag hade en V70N förut. Bytte dessutom till mig en V70II idag. Och den är minst lika stor i bagagen som V70N. Och om man ser till bredden så är dom ju likvärdiga med S60 och S80, och bör därför kunna ta ett par gitarrer i alla fall.
av Amli
Hur gick det till när du köpte V50? Efter dina inlägg låter det nästan inte som du ens sett V50 på riktigt än mindre provkört den innan köpet. Det kan ju inte ha kommit som en chock att du inte kunde lasta lika mycket som din gamla V70, eller ??:-/
Användarvisningsbild
av Hexenhammer
Amli skrev:Hur gick det till när du köpte V50? Efter dina inlägg låter det nästan inte som du ens sett V50 på riktigt än mindre provkört den innan köpet. Det kan ju inte ha kommit som en chock att du inte kunde lasta lika mycket som din gamla V70, eller ??:-/
Hm. Jag får väl ta upp detta igen.

Jag hade en V70N som jag var grymt nöjd med. Men det kom mycket fel, och det nästan hela tiden också. Så det var in och ut på verkstaden i princip varje månad. Och plånboken tog oerhört med stryk. Antog att jag hade fått ett måndags ex. Därför började jag gå i bilbytar-tankar. Jag kollade på en Volvo S60 (2006:a). Dock var priset lite i överkant, tyckte jag.

Precis då fick jag reda på att dom hade kampanjer på V50 (nybilar) 1,8F. Ett väldigt bra pris, som låg hyfsat nära S60:n till och med. Så jag provkörde lite V50. Jag hade dessutom kört väldigt mycket V50 innan också, och tyckte det var en hyfsad bil. Lite sämre kvalitet, lite mindre utrymme, lite sämre komfort - Men det tyckte jag att jag kunde ta, eftersom att det då handlade om en sprillans ny bil.

Men jag ångrade mig fort. Jag hade i teorin kunnat stå ut med utrymmet och komforten. Men hela grejen är just den att bilen nästan drog mer bensin än min gamla V70N som jag hade. Samtidigt så fick bilen stå på verkstad 5 ggr under den tiden som jag hade den (ca 4 månader och 300 mil). Och det gick inte att hitta några fel. Deras tanke var att det enda som återstod var att plocka isär hela bilen. Och då såg dom hellre att jag bytte bil igen; antingen till en likadan eller till en i samma prisklass. Men jag skulle inte få mycket för den. Så därför sålde jag den privat för 160.000 kr istället. Visst, den fungerade väl. Men vissa dagar ville den inte fungera alls. Garantin fanns och jag ansåg inte att köparen gjorde en dålig affär. Snarare tvärt om. Jag förlorar en del pengar på den affären som jag gjorde. Men å andra sidan så har jag nu en bil som jag är grymt nöjd med.

Men herrejävlar, åk till lokala verksta[…]

Har kvar lite i denna 20250812_111420.jpg F&arin[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Vingen sitter med clips och dubbelhäftande, m[…]

Hej! Efter att pluggat in bilen i en felkodsl&au[…]