Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Hermansson
Hej, Har en volvo 940 trubo 95:a årsmodell.

Så här ligger det till, Har slängt på en helt ny koppling,tryckplatta och urtrampningslager, en ny växellåda, renoverat kardan och kollat så att bakaxeln ser bra ut. Men så fort de blir trögt att driva bilen så är de så att den frikopplar. Ingen jag frågar kan veta vad felet kan vara. Hade samma problem innan jag bytte alla dessa saker.
Är tacksam för all hjälp ja kan få!
Senast redigerad av 1 Hermansson, redigerad totalt 0 gånger.
av greenbay
Har du överväxel?
/greenbay
greenbay skrev:Har du överväxel?
/greenbay
Hej, det har ja inte, det är en M90 låda i bilen, men den beter sig helt konstigt. Den funkar ju att köra med men när de blir lite "jobbigt" att driva bilen så slår det bara i från i bilen varvar bara å de händer inget förutom varvmätaren stiger i varv
Vovlo_Henrik skrev:Hörs några märkliga ljud?? Slutar den driva på alla växlar?? :???:
inte vad ja hör, men om man kör med bilen, så är det som den slår ifrån så fort det blir lite trögt, så de går ju inte gasa på för då släpper det bara, den var ju sådan innan ja bytte koppling men nu vet ja verkkligen inte vad det kan vara:S
Vovlo_Henrik skrev:M90 lådan är lite känslig men det borde höras missljud som det är den :???:

Har du lamelldiff?? Kan vara lamellerna i diffen som slirar...

nää inga missljud från växellådan vad ja har hört, nej det är ingen lamelldiff på den bilen, kan de kasnke vara nått med drivaxlarna kasnke?
Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&[…]

Nya skärmarna

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=86&[…]

Volvo car UX

Nu har jag också "uppgraderat" oc[…]

Hej min volvo 945 1991 b230f har börjat gasa […]