- fre 17 apr 2009, 08:54
#280181
Jag har funderat lite på vaför det är så mycket kvar i tanken när färddatorn säger att det är 0km till tom tank.
Kan det vara så att Volvo inte vill riskera att bli stämda (främst i USA) för att bilen stannar pga bränslebrist?
Om man får soppatorsk i ett riskabelt område i USA så kan man ju råka riktigt illa ut och då finns ju läge för en stämning.
Å andra sidan så borde man kallibrera om färddatorn i Europa så att den visar ett mer faktiskt läge = när det är 0 km till tom tank så skall det vara nära soppatorsk.
Det är ju inte bra att man har 25-30% kvar i tanken när färddatorn börjar varna för få km kvar till tom tank. :(
Kan det vara så att Volvo inte vill riskera att bli stämda (främst i USA) för att bilen stannar pga bränslebrist?
Om man får soppatorsk i ett riskabelt område i USA så kan man ju råka riktigt illa ut och då finns ju läge för en stämning.
Å andra sidan så borde man kallibrera om färddatorn i Europa så att den visar ett mer faktiskt läge = när det är 0 km till tom tank så skall det vara nära soppatorsk.
Det är ju inte bra att man har 25-30% kvar i tanken när färddatorn börjar varna för få km kvar till tom tank. :(
En högvarvig 6:a förlänger livet 
V60 D3 Röd Summum High Tech & high performance mm 7" + Skidplates & dragkrok.
V70II 2,5FT Silver Business Momentum, Teknik och Herrgårdspaket, subwoofer, inga rails (Såld)
BMW 740 maxutrustad (Såld)

V60 D3 Röd Summum High Tech & high performance mm 7" + Skidplates & dragkrok.
V70II 2,5FT Silver Business Momentum, Teknik och Herrgårdspaket, subwoofer, inga rails (Såld)
BMW 740 maxutrustad (Såld)