NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dali
#279572
Hexenhammer skrev:Och det som tidningar säger är förstås lag? Är ingen fanatiker av biltidningar, även om jag läser ett och annat test ibland. Däremot är jag en flitig internetanvändare, eftersom att det är en del av mitt jobb. Läser därför väldigt mycket i forum, bloggar, communities etc. Och den bilden jag har fått där är att folket i regel ser V70, S60 och S80 som mycket roligare än S40 och V50, som av många anses vara mer budget (och det stämmer förstås). Men det är förstås inget fakta för det, men det är den bilden jag får.
Vi har onekligen olika syn på saker och ting. Jag har läst biltidningar och sett på motorprogram (svenska och utländska) under decennier och har mycket större tilltro till proffsförares åsikter än en anonym person på ett internetforum. Allt man läser på internet måste tas med en nypa salt, särskilt "fakta" helt utan referenser eller källhänvisningar. Jag jobbar i IT-branschen sedan 15 år tillbaka och är ärligt förvånad över att det fortfarande finns personer som tycker att internetforum är ett bra stället att inhämta objektiva fakta ... :shock:

Jag har kört BMW (E12 525, E46 323Ci, E46 330i), Audi (A4 1.8T), Toyota (Celica GT, Camry V6GX), Volvo (V70N 2.5T AWD, S40N T5, V50 2.0D) och Subaru (Legacy 2.2GX, Legacy 2.0D). Jag rankar V50 som en av de absolut körgladaste bilarna, i nivå med BMW och Subaru. V70N hamnar i andra änden av skalan, som en av de bekvämaste, tryggaste men också sävligaste bilarna, tillsammans med Toyota Camry. Absolut inte inspirerande på något sätt.

Läs/se tester av S40N/V50 och Ford Focus (samma chassi) och du kommer att hitta mängder av positiva omdömen om körglädjen. Betyget om V70:ns körglädje jag hänvisade till kommer för övrigt från ägarna själva, inte biltidningens reportrar.

Din uppfattning om "körglädjen" i V70 delas inte av särskilt många. Motbevisa mig (gärna!) med fakta.
av Lövet
#279579
Hexenhammer skrev:Det jag menar är att; klagar man på att ratten går för lätt (p.g.a servon) så bör man väl snarare köpa sig en gammal skrothög utan servo.
Det är inte att ratten går lätt som är problemet utan den totala bristen på vägkänsla. Styrningen är heldöd i sin känsla på grund och man känner knappt åt vilket håll hjulen står i en V70.
Användarvisningsbild
av Scania
#279583
Jag har haft körkort i 40 år och har under dom åren både kört och ägt många olika bilar (märken och modeller).

Körglädje tror jag betyder väldigt olika för olika personer. För mig är V70 i absolut topp bland Volvos bilar när det gäller just körglädje. Älskar komforten. Njuter av varje minut i bilen (nåja... :)) Härliga stolar. Bra utrymme för fyra passagerare och bra bagageutrymme. Kombinerar man det med de moderna finesserna som t ex farthållare, ECC mm så är det verkligen körglädje. Hur snabbt det går att accelerera från 0 - 100 är helt ointressant för mig. Jag behöver inte köra om bilen framför mig innan vi når kurvan 150 meter fram. Man känner sig nästan som kung i V70 (ja, ja... lite överdrivet då...). Den känslan infinner sig inte för mig i de mindre volvobilarna.

Visserligen skulle jag gärna sträcka ut i en Ferrari på en inhägnad motorbana. Men den typen av körglädje hör inte hemma på vanliga vägar... :-O)
av Lövet
#279590
Det du nämner ovan skulle jag absolut inte benämna som körglädje utan hamnar uteslutande i kategorin "komfort". Där ligger V70 bra till, ingen har påstått något annat.
av LasseRe
#279611
Jag har nu haft min V50 D5 MY08 i exakt tre månader. Har tidigare kört främst Volvobilar, även V70 av olika årsmodeller.
V50:n är den absolut körgladaste bil jag någonsin haft, definitivt förarens bil. Njuter av att köra den varje dag. Vägkänslan, styrningen och motorns temperament (som jag inte trodde var möjligt på en diesel) i kombination med en mycket måttlig bränsleförbrukning jämfört med mina tidigare bilar gör mig till en klart nöjd V50-ägare.
av matthh
#279688
Jag har köpt en V50 nyligen och måste instämma i hyllningskören till chassit och styrningen. Sen måste man skilja på objektiv och subjektiv körglädje, där den objektiva är den definition som experterna använder sig av. Kort sagt hur väl bilen känns som en förlängning av föraren. V50 är utan tvekan den körgladaste bil Volvo har. Komfort och körglädje står ofta i motsatsförhållanden till varann tyvärr, men jag tycker Volvo hittat en bra avvägning.
Egentligen bör man använda det bregreppet när man talar om körglädje för att inte vilseleda. Jag kan tycka att en riktigt bra stereo gör det roligt att köra bil, men att kalla det för körglädje är fel.

V70 är onekligen en mycket bra bil, och utrymmena är bättre. Är man fler än 2 vuxna som ofta åker med bilen är valet inte så svårt.

Dock måste jag säga att jag tycker att det väldigt ofta felprioriteras när man väljer bil. Jag förstår inte hur man kan välja en stor bil med motiveringen att man får plats med all packning när man ska till fjällen en vecka om året, för att sedan i 51 veckor köra omkring i en alldeles för stor bil. I 95% av alla stora bilar man möter sitter den 1-2 personer och i en i övrigt tom bil. Extremt resursslöseri, och ganska unikt för Sverige. Pengarna du sparar på den mindre bilen kan du ofta flyga till alperna den där veckan istället. Men det är kanske en annan diskussion.
Användarvisningsbild
av sand3rs
#279736
Hexenhammer skrev:
andreas_lofgren skrev:Jag förstår ingenting. Nog för att 1,8F kan döda det bästa av chassies men herregud, en V70 är ju som en buss i jämförelse!

Helt död känsla i styrningen och 0 respons runt mittläget. S60 är lite bättre men verkligen inte lika mycket. Servot i S60/V70N är ju så lätt att man kan använda 1 finger för att snurra ratten. Urk
Ja. Det tar jag som något positivt. Gillar det stora, gedigna, kraftiga, sköna... Och återigen; Det är det jag gillar. Hela syftet med en servo är ju att göra att det ska gå lätt att vrida på ratten. Varför gnälla då? Det går för lätt. Jo, men det går lätt att öppna dörren med ett handtag också, gud vad dåligt! ;)

andreas_lofgren skrev:
mille08 skrev:är det stor skillnad på v50 04:a och v50 08:a??? eller är det bara utseendet?
Det är ingen jätteskillnad, lite detaljer i inredningen och ändrat utseende. Performance stereon (billigaste) anses lite bättre.

Skicka ett PM till "wendtan" här på forumet. Han har haft båda.
Dom har ändrat lampknappar, knappen för att öppna bagagen och lite sådana småsaker också.
sand3rs skrev:Att din bil är tråkig att köra beror snarare på att du köpt en riktig snikmotor. Att säga V50 är tråkigare att köra pga att du har 1.8F är inte rätt. Den motorn hade gjort vilken bil som helst tråkig.

Jag vill påstå att det samma gäller det du säger om "plastighet" och att den är obekväm... Köp till lite paket så blir den nog bättre.

Jag betvivlar att din "nya" 2.0F är roligare än den du har nu... Tiden får utvisa om du startar en ny tråd om ett halvår...
Jag har aldrig påstått att bilen är tråkig för att det är en 1,8F. Visst, det är lite drygt att den går på så höga varv direkt, samt att den är klen vid omkörningar. Men följer man hastigheterna så är det som vilken bil som helst. Jag köpte till andra paneler och så vidare för att få bort plastigheten. Vad menar du får bort plastigheten i en V50 som man kan köpa till? Du får ju inga V70-stolar i bara för att du köper R-design paketet liksom. Hela saken är den att stolarna är små och hårda, växelspaken (manuell) är grymt obekväm och känns som något snott från en Toyota. Kom gärna med förslag på vad jag kan köpa till för att göra min V50 bekvämare! ;)

Den är roligare av den anledningen att man kan sitta i bilen i mer än 10 minuter utan att få ryggskott, samt att den har äckligt mycket större bagage- och kupé-utrymmen. Det är just det som får mig att verkligen hata V50. Ingen som helst vettig förvaring, och det känns som att sitta i en liten Golf ibland.
dali skrev:Vad läser du för tidningar? Exempel från Auto Motor och Sport: "Vad som däremot gick hem var bilens praktiska format och superba väghållning, förmodligen den bästa någonsin i en Volvo." http://www.automotorsport.se/biltester/ ... 071104.pdf

Visst får du tycka det. Men du är nog i en väldigt exklusiv klubb. Enligt V70-ägarna som svarat på AMS enkät så ligger "körglädje" på 72/100, snittbilen har 79. V50-ägarna gav 82/100.

http://www.automotorsport.se/biltester/ ... 060110.pdf
http://www.automotorsport.se/biltester/ ... 081708.pdf
Och det som tidningar säger är förstås lag? Är ingen fanatiker av biltidningar, även om jag läser ett och annat test ibland. Däremot är jag en flitig internetanvändare, eftersom att det är en del av mitt jobb. Läser därför väldigt mycket i forum, bloggar, communities etc. Och den bilden jag har fått där är att folket i regel ser V70, S60 och S80 som mycket roligare än S40 och V50, som av många anses vara mer budget (och det stämmer förstås). Men det är förstås inget fakta för det, men det är den bilden jag får.
Nu är jag ännu inte lika volvokunnig som många av er här inne. Men det jag menar är att en v50 med summumpaket och skinnstolar knappast, enligt min mening, kan anses ha dålig komfort (små och hårda). Vilket paket har du på din igentligen?

Vad plastigheten besträffar är det ju högst individuellt. Personligen skulle inte jag vilja kalla v50 summum speciellt plastig, men det är ju min uppfattning som jag tror att många här delar med mig.

Jag tycker att du har en grymt negativ inställning till v50 som JAG tolkar att du fått till stor del pga missnöjet med ditt exemplar. Och, mycket av det du klagar på vill jag härleda till motorn och det jag kallar snikmodell vilket gör det hela orättvist.

Du klagar väldigt mycket på just komforten, bagaget och plastigheten, men ingen av det kan du ha varit ovetande om när du köpte den och kan knappast komma som en överraskning.

Vill poängtera att jag inte medvetet tjatar på dig, hoppas du inte tar illa upp, Hexenhammar.
Användarvisningsbild
av Hexenhammer
#279831
greenbay skrev:Och du känner förstås till att stolarna i V70 och V50 görs av samma tillverkare, och har samma grundstomme...?
Jag hoppas du blir nöjd med din V70II, visst är den skön att köra, betydligt mjukare att åka med i, men i mitt fall är den för stor och även för dyr.
/greenbay
Det hade jag ingen aning om. Men bara för att dom görs av samma tillverkare så behöver det inte betyda att dom är exakt likadana. Det trodde jag alla som hade provsuttit båda dessa bilar kunde inse; stolarna i V50 och V70 är grymt olika.

Yes. Återigen; jag gillar det mjukare och vill ha en stor och rymlig bil både i kupé och i bagage.
dali skrev:Vi har onekligen olika syn på saker och ting. Jag har läst biltidningar och sett på motorprogram (svenska och utländska) under decennier och har mycket större tilltro till proffsförares åsikter än en anonym person på ett internetforum. Allt man läser på internet måste tas med en nypa salt, särskilt "fakta" helt utan referenser eller källhänvisningar. Jag jobbar i IT-branschen sedan 15 år tillbaka och är ärligt förvånad över att det fortfarande finns personer som tycker att internetforum är ett bra stället att inhämta objektiva fakta ... :shock:

Jag har kört BMW (E12 525, E46 323Ci, E46 330i), Audi (A4 1.8T), Toyota (Celica GT, Camry V6GX), Volvo (V70N 2.5T AWD, S40N T5, V50 2.0D) och Subaru (Legacy 2.2GX, Legacy 2.0D). Jag rankar V50 som en av de absolut körgladaste bilarna, i nivå med BMW och Subaru. V70N hamnar i andra änden av skalan, som en av de bekvämaste, tryggaste men också sävligaste bilarna, tillsammans med Toyota Camry. Absolut inte inspirerande på något sätt.

Läs/se tester av S40N/V50 och Ford Focus (samma chassi) och du kommer att hitta mängder av positiva omdömen om körglädjen. Betyget om V70:ns körglädje jag hänvisade till kommer för övrigt från ägarna själva, inte biltidningens reportrar.

Din uppfattning om "körglädjen" i V70 delas inte av särskilt många. Motbevisa mig (gärna!) med fakta.
Fakta och fakta. Det är ju trots allt den personliga åsikten som avgör i slutet. Jag upplever inte att någon testförare för en biltidning kan avgöra vilken bil som är skön att köra, eftersom att man antagligen har helt olika åsikter om saker och ting. Och det är ju som sagt själva "slutkunden" som till sist betyder något - Det är ju trots allt de som köper bilen. En tidning kan recensera mat men kan omöjligtvis säga vad folket ska tycka är gott. Så är det bara. Därför har jag ofta med tillit vad gäller känsla i bilar hos folk i olika forum. Men som du säger så kan man inte ta allt helt seriöst heller. Det handlar om att forska runt ordentligt, och kanske inte bara i Sverige, för att få sig en hyfsat bra uppfattning.

Kan inte motbevisa dig med fakta, utan med folks åsikter som ofta kommer fram genom forum och communities på nätet. Något annat har jag inte påstått. Men återigen; bara för att en person jobbar med att testa bilar upplever jag inte att den personen kan säga att en bil är rolig att köra och en annan är det inte. Det beror ju faktiskt på vad "slutkonsumenten" faktiskt prioriterar och tycker om.

För mig är t.ex en oerhört snabb bil med oerhörd känsla i styrningen, sportstolar, liten/smidig o.s.v oftast INTE rolig att köra. Eftersom att jag kör mycket och långt så kräver jag en bil med utrymme, som är mjuk i stolar så väl som i styrning o.s.v. Det upplever jag som roligt att köra. Allt annat är bara påfrestande.
andreas_lofgren skrev:Det är inte att ratten går lätt som är problemet utan den totala bristen på vägkänsla. Styrningen är heldöd i sin känsla på grund och man känner knappt åt vilket håll hjulen står i en V70.
Exakt. Vilket är en del av det.
Scania skrev:Jag har haft körkort i 40 år och har under dom åren både kört och ägt många olika bilar (märken och modeller).

Körglädje tror jag betyder väldigt olika för olika personer. För mig är V70 i absolut topp bland Volvos bilar när det gäller just körglädje. Älskar komforten. Njuter av varje minut i bilen (nåja... :)) Härliga stolar. Bra utrymme för fyra passagerare och bra bagageutrymme. Kombinerar man det med de moderna finesserna som t ex farthållare, ECC mm så är det verkligen körglädje. Hur snabbt det går att accelerera från 0 - 100 är helt ointressant för mig. Jag behöver inte köra om bilen framför mig innan vi når kurvan 150 meter fram. Man känner sig nästan som kung i V70 (ja, ja... lite överdrivet då...). Den känslan infinner sig inte för mig i de mindre volvobilarna.

Visserligen skulle jag gärna sträcka ut i en Ferrari på en inhägnad motorbana. Men den typen av körglädje hör inte hemma på vanliga vägar... :-O)
Du sammanfattade verkligen det som jag ville få fram med mina inlägg i den här tråden. V70 känns lyxig, exklusiv (fast ändå en familjebil), man sitter skönt (som du säger; som en kung eller i en skön fåtölj i en biosalong). Sikten är underbart bra, man kan utan tvekan sträcka på sig ordentligt utan att slå i den som sitter i stolen brevid o.s.v. Hur fort en bil går eller hur precis styrning är, är för mig helt oviktigt också. Jag ska tycka om att köra min bil långa sträckor utan att bli trött eller för ansträngd. Och det är något som V70 definitivt lever upp till. Och V50:n gör det tyvärr inte.
LasseRe skrev:Jag har nu haft min V50 D5 MY08 i exakt tre månader. Har tidigare kört främst Volvobilar, även V70 av olika årsmodeller.
V50:n är den absolut körgladaste bil jag någonsin haft, definitivt förarens bil. Njuter av att köra den varje dag. Vägkänslan, styrningen och motorns temperament (som jag inte trodde var möjligt på en diesel) i kombination med en mycket måttlig bränsleförbrukning jämfört med mina tidigare bilar gör mig till en klart nöjd V50-ägare.
Hm. Förstår att du har lägre bensinförbrukning med en Diesel. Jag bytte från en V70N till en V50, och fick på köpet i dom flesta fall högre bensinförbrukning, vilket gjorde mig väldigt missnöjd. Vår V70N D5 (2005) som vi har som tjänstebil på jobbet är även den mycket bränslesnål, om jag får säga det själv.
matthh skrev:Dock måste jag säga att jag tycker att det väldigt ofta felprioriteras när man väljer bil. Jag förstår inte hur man kan välja en stor bil med motiveringen att man får plats med all packning när man ska till fjällen en vecka om året, för att sedan i 51 veckor köra omkring i en alldeles för stor bil. I 95% av alla stora bilar man möter sitter den 1-2 personer och i en i övrigt tom bil. Extremt resursslöseri, och ganska unikt för Sverige. Pengarna du sparar på den mindre bilen kan du ofta flyga till alperna den där veckan istället. Men det är kanske en annan diskussion.
För min del är dock V50:n för liten. Visst, det händer ofta att jag åker själv i en tom bil när det handlar om att åka till och från jobb o.s.v. Men jag spelar även till ett band, och det är ju där som V50:n direkt fick sura gubben eftersom att vi får oerhörda problem så fort vi ska in i studion, ska ut på spelningar o.s.v. Och det är hyfsat ofta också, om jag får säga det själv. Vi är 5 personer i bandet. Ena gitarristen kör en liten gammal Golf, basisten kör en Ford Focus. Trånga bilar som inte rymmer särskilt mycket. Men helt ärligt så fick vi nästan bättre plats med gitarrer och det i basistens Ford än i min V50 (visst, på höjden är det skillnad, men vi snackar om att få in saker på bredden för att sedan slippa fälla säten). I min gamla V70N kunde vi dessutom köra trummor och gitarrer på en och samma gång, vilket även det var helt underbart. Med V50:n blev det problem, eftersom att inte ens trummorna fick plats, och så fort man skulle åka ut och spela, så fick man direkt köra tre bilar. Och inte kunde jag köra med kärra, eftersom att min V50 inte hade drag...
sand3rs skrev:Nu är jag ännu inte lika volvokunnig som många av er här inne. Men det jag menar är att en v50 med summumpaket och skinnstolar knappast, enligt min mening, kan anses ha dålig komfort (små och hårda). Vilket paket har du på din igentligen?

Vad plastigheten besträffar är det ju högst individuellt. Personligen skulle inte jag vilja kalla v50 summum speciellt plastig, men det är ju min uppfattning som jag tror att många här delar med mig.

Jag tycker att du har en grymt negativ inställning till v50 som JAG tolkar att du fått till stor del pga missnöjet med ditt exemplar. Och, mycket av det du klagar på vill jag härleda till motorn och det jag kallar snikmodell vilket gör det hela orättvist.

Du klagar väldigt mycket på just komforten, bagaget och plastigheten, men ingen av det kan du ha varit ovetande om när du köpte den och kan knappast komma som en överraskning.

Vill poängtera att jag inte medvetet tjatar på dig, hoppas du inte tar illa upp, Hexenhammar.
Det är samma stolar, det enda som skiljer från tyg till skinn är ju endast materialet. Och skinnet gör ju inte att stolarna i sig blir mjukare, right? Jag har kinetic-paketet förstås. Men komforten i stolarna uppgraderas ju inte i och med att du väljer något annat paket. Visst, skinn känns lite bättre, men "mjukhetsmässigt" gör det knappast någon skillnad.

Hm, okej? Visst, med de träpanelerna så försvann plastigheten i min V50 väldigt mycket, jämfört med standardpanelerna och allt sådant. Men om man jämför V50 med V70N så ser man direkt skillnad på dörrar, växelspak, mittkonsol, konstruktion för att fälla sittdynor i baksätet o.s.v. I V50:n är dessa grymt mycket plastigare.

Anser att mitt exemplar var finare och skönare än många V50 jag kört. Jag har återigen aldrig klagat på motorn i min V50, utan oftast på saker relaterat till styrkänsla, komfort, utseende och utrymme. Så även om det hade suttit samma motor som i en T5:a i min V50 så hade jag ändå klagat lika mycket. Läs ordentligt.

Nej. Självklart visste jag om det innan. Men jag tänkte det att; "Jag får en helt ny bil, där jag själv valt utseende och utrustning. Jag får en bil som kan hålla i många år, med bra garanti och så. Då får jag kanske prioritera bort den känsla som jag hade i min V70". Men jag insåg att det inte fungerade så för mig. Jag vill ha en bil som jag trivs med att köra. Ingen garanti i världen kan ändra på en sådan sak.

Nej, jag tar inte illa upp. Det är svårt att "förmedla känslor" via internet, utan att missuppfattas, hehe. Det jag dock reagerar på är att du återigen kommer tillbaka att jag inte kan döma V50 som modell bara för att jag själv har en 1,8F... som sagt; Jag har inte klagat på motorn. Jag trivs bra med en liten motor som drar mindre bensin (dock drar denna nästan lite väl mycket bensin, med tanke på motorns "förmåga"). Det jag klagar på är känslan i bilen. Har kört diverse V50 med större motorer. Och jag upplever alltid samma sak; Osköna stolar, tråkig inredning, trång, oskön styrning, plastig, världens oskönaste växelspak o.s.v, o.s.v. Dock är dom ibland snyggare än V70. Något annat kan jag inte säga.
av LasseRe
#279851
Hexenhammer!
Allt det du klagar på avseende V50 är sådana saker som du lätt skulle ha upptäckt vid en enkel provkörning och genom att göra upp en personlig kravspec över dina behov och önskemål. Att dessutom inte sätta på en dragkrok när du vet att du kommer att behöva köra större last är för mig obegripligt.
Det verkar som om du projicerar ditt misslyckade köp på bilmodellen istället för dina bristande förberedelser inför köpet.
av Lövet
#279881
Hexenhammer skrev:Yes. Återigen; jag gillar det mjukare och vill ha en stor och rymlig bil både i kupé och i bagage.
Varför köpte du då en V50 som är en av de minsta kombibilarna på marknaden i sin klass? (A4, 3-serie, Vectra, 9-3 osv är större allihop)
Hexenhammer skrev:Kan inte motbevisa dig med fakta, utan med folks åsikter som ofta kommer fram genom forum och communities på nätet
Är du snäll och kommer med en enda länk som säger att V70 är roligare att köra än V50? Ta inte en artikeln som hyllar V70 från 2001 i körglädje för då fanns inte V50.
Hexenhammer skrev:För mig är t.ex en oerhört snabb bil med oerhörd känsla i styrningen, sportstolar, liten/smidig o.s.v oftast INTE rolig att köra.
Du är otroligt ensam om den uppfattningen, tro mig
Hexenhammer skrev: Du sammanfattade verkligen det som jag ville få fram med mina inlägg i den här tråden. V70 känns lyxig, exklusiv (fast ändå en familjebil), man sitter skönt (som du säger; som en kung eller i en skön fåtölj i en biosalong). Sikten är underbart bra, man kan utan tvekan sträcka på sig ordentligt utan att slå i den som sitter i stolen brevid o.s.v. Hur fort en bil går eller hur precis styrning är, är för mig helt oviktigt också. Jag ska tycka om att köra min bil långa sträckor utan att bli trött eller för ansträngd. Och det är något som V70 definitivt lever upp till. Och V50:n gör det tyvärr inte.
Återigen, varför i hela friden köpte du en V50 då? Var det någon som tvingade dig? Tjänstebilsregler eller liknande?
Hexenhammer skrev:För min del är dock V50:n för liten
Jo vi har greppat det vid det här laget :wink: Men det är ju inte så att en bil krymper med tiden. Den var ju lika liten när du tittade på den i hallen. ?:-/
Hexenhammer skrev:Ford Focus. Trånga bilar som inte rymmer särskilt mycket. Men helt ärligt så fick vi nästan bättre plats med gitarrer och det i basistens Ford än i min V50

Självklart. Focus är en rymligare bil i bagaget på grund av att den är mer fyrkantig bak. Detta står tydligt i VDA deklarationen om bilarnas bagageutrymme.
Hexenhammer skrev:Osköna stolar, tråkig inredning, trång, oskön styrning, plastig, världens oskönaste växelspak
Fortfarande obegripligt för mig hur du kan föredra den stendöda jänkarstyrningen V70N. Tyvärr har jag dåliga nyheter för dig angående V70IIs styrning. Den är betydligt mera lik en V50 än gamla V70.

Efter att ha läst din text ovan blir det plågsamt uppenbart att du helt enkelt har valt fel bil, och ogillar det mesta som V50 faktiskt är byggd för att leverera.

Har faktiskt ett biltips till dig som jag tror du kommer bli betydligt mer nöjd med än V70II nämligen Audi A6 1,8T förra generationen

Gigantiska utrymmen, kvalitetskänsla överlägset något som Volvo producerat, styrning som är klippstabil, snål för sin effekt, och knäpptyst.
Exempelvis: http://www.blocket.se/vi/21198790.htm?ca=11_s
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]