- ons 25 jan 2006, 12:43
Enda en post om gasspjell(ETM). Er det noen som har lagt merke til om det er noen spesiell type bensin som gjør at problemet kommer? På min gamle V70 99 mod. ca.100000km. fylte jeg i sommer 95 blyfri på en statoilstasjon i Danmark, det gikk en time så kom varsellampen. En time til, så fikk jeg ikke turtallet opp i mer enn 1500. Stoppet bilen og da jeg startet igjen var den normal. Reiste etter noen dager, hvor bilen sto parkert, hjem til Norge, 8 timer uten å stoppe. Likte meg dårlig, men det gikk bra, bortsett fra at kjærringa ble veldig røksjuk :-(O) (hun ville ikke ha snus av meg).
Da jeg startet bilen hjemme i garagen dagen etter, var den helt håpløs, måtte ha hjelp av Viking til å komme meg til et verksted.
Mulig jeg er helt på villspor men er 95 blyfri det samme i Danmark som i Norge eller var det helt tilfeldig at det skjedde akkurat da?
Da jeg startet bilen hjemme i garagen dagen etter, var den helt håpløs, måtte ha hjelp av Viking til å komme meg til et verksted.
Mulig jeg er helt på villspor men er 95 blyfri det samme i Danmark som i Norge eller var det helt tilfeldig at det skjedde akkurat da?