Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Ja som rubriken antyder så är jag jakt efter ett kontaktstycke för att kunna koppla bort x-ljusen utan att behöva klippa kabeln varje gång.

Det jag främst söker är en 2-polig kontakt helst ska den tåla lite värme och inte vara alltför dyr heller. Vet att det har varit något nystan uppe på tapeten ett antal gånger men kommer inte på nu vad det hette dom hade Extraljushållare oxå. Men som sagt minnet e bra men extremt kort.
jo men jag tänkte mer som en kontakt inte en skarv alltså som Molex kontakter i datorn men lite mer för bruk i utsatta lägen.

Den ska sitta bakom grillen på någe sätt.
jo men jag vill ha något som är en enhet inte flera tåtar.

I stort sett ska det se ut någe i stil med |+|-| alltså det ska vara någon typ av kontakt.
Det måste ju finnas massor av tvåpoliga kontakter om du kollar hos Volvo t.ex. eller hos mekonomen eller varför inte på skroten med självplock där det räcker att ha med en mejsel och en avbitare plus ett rymligt samvete med sej :roll: om du inte vill betala :oops: Men sådana är vi väl inte någon av oss 8) HeHe :mrgreen:
OFFTOPIC
Jag va faktiskt in på "Huldas" här i uppsala och plockade ihop diverse smågrejor la upp det på disken och killen blev paff fick ge totalt 10:- för allt massa smått. :D :D (W) (W)
Får bli en resa till Huldas Skroten (Skrotbolaget) när helgen är över.
http://www.andersonpower.com/products/s ... ctors.html

Världens bästa kontakter ! Finns i flera storlekar och färger, och dom går att bygga i hop hursomhelst. Det är samma princip som batterikontakterna på eltruckar.. Monterar man den rätt så går det även att bygga kontaktstycken som inte går att felvända.
Det gick i alla fall tidigare att köpa dem i hobbyhandlen då dom var vanliga på RC-bilar på tävlingsnivå

/Thomas

PS: Finns på Elfa numera : https://www.elfa.se
Kylare V70 D4 automat

Hej, Upptäckte att kylaren läcker p&ari[…]

Motorhuvsjustering

Nej plåten är frisk där och g&arin[…]

Ok, spännande. Jag har inte hunnit kika s&ari[…]

Lastnät till S60

Tänkte slänga in ett lastnät i en S[…]