- tis 07 apr 2009, 17:45
Min gamla vapendragare, en 740 GLE automat från -89 har på grund av arbete utomlands m.m. kommit att stå ostartad och övergiven något alldeles obarmhärtigt länge
:roll: . Något drygt år iaf. Det står utomhus på en gård i skåne med ganska hög luftfuktighet under året. Jag tänkte nu, efter att ha införskaffat ett fräscht batteri, försöka starta den. Finns det några särskilda försiktigthetsåtgärder man skall vidta eller saker man ska kolla innan man sätter igång - för att undvika att skada motor m.m. ?
Tanken verkar vara halvfull från vad jag kan bedöma.
Eftersom jag idiotiskt nog inte lagt någon presenning under bilen ( står på gräsplan ) så har det blivit lite ljusa beläggningar på motorblock m.m., dessa ska jag försiktigt försöka polera/olja bort. Nåt mer att tänka på ?
Tacksam för svar :D
Bilklåparen.
:roll: . Något drygt år iaf. Det står utomhus på en gård i skåne med ganska hög luftfuktighet under året. Jag tänkte nu, efter att ha införskaffat ett fräscht batteri, försöka starta den. Finns det några särskilda försiktigthetsåtgärder man skall vidta eller saker man ska kolla innan man sätter igång - för att undvika att skada motor m.m. ?Tanken verkar vara halvfull från vad jag kan bedöma.
Eftersom jag idiotiskt nog inte lagt någon presenning under bilen ( står på gräsplan ) så har det blivit lite ljusa beläggningar på motorblock m.m., dessa ska jag försiktigt försöka polera/olja bort. Nåt mer att tänka på ?
Tacksam för svar :D
Bilklåparen.
- By 20FJan