- tis 31 mar 2009, 18:09
#274666
2.0D (144hp/352Nm Steg1 166hp/386Nm)
km/h vxl orginal Steg 1
80-120 3 8,2s 6,5s
80-140 4 13,4s 11,9s
100-150 4 13,8s 11,3s
2.5FT (197hp/303Nm Steg1 258hp/393Nm)
km/h vxl orginal Steg 1
80-120 3 6,0s 4,6s
80-140 4 13,0s 9,7s
100-150 4 11,2s 8,3s
2.4D (168hp/347Nm Steg1 220hp/455Nm)
km/h vxl orginal Steg 1
80-120 3 6,9s 4,7
80-140 4 13,6s 9,3
100-150 4 12,5 93s
http://sv.bsr.se/products/t1626/
http://sv.bsr.se/products/t1320/
http://sv.bsr.se/products/t1188/
//Henrik
Arese skrev:Lyfter igen det här med prestanda på 2.0D vs 2.4D vs 2.5FT. Enligt BSR så ser det ut enligt följande på icke trimmade bilar.henka35 skrev:HejArese skrev:HejHeico anger följande omkörningsprestanda för icke moddifierade ECU hos V70II:
Är du intresserad av bilkörning väljer du 2,5FT. Jag har den maskinen i min V70 och frugan har 2,0D i sin C30. Lånade henns bil till jobbet i torsdags, 25 mil ToR. 2,0D känns hyfsat pigg i låg fart men är trött vid omkörningar. 2,5FT är bra mycket kvickare över 100 km/h. Teknikens värld mätte upp omkörningsaccelerationen 70-130 km/h till 8,5 sek med 2,5T och 13,5 med 2,0D. Det är eoner av tid. Dessutom är effektbandet smalt i 2,0D vilket gör att du måste växla oftare. I 2,5FT kan du använda 3:an från 40-140 km/h med bra kraft.
Vid offensiv landsvägskörning (110 km/h, skapligt många omkörningar) drar min 2,5FT ca 0,92 på bensin och ca 1,25 på E85, frugans C30 drog under samma omständigheter 0,62.
Kör du mycket lär en 2,0D bli billigare medan en 2,5FT är mycket snabbare och bekvämare.
Lycka till med ditt köp.
Mvh
Arese
2.0D
Acceleration 80-120 km/h (5th gear): 9,2s
2.5T
Acceleration 80-120 km/h (5th gear): 7,5s
2.4D
Acceleration 80-120 km/h (5th gear): 8,0s
D5
Acceleration 80-120 km/h (5th gear): 7,1s
http://www.heicosportiv.de/mainframe.asp?lang=en&e1=546
Mindes fel: 2,5T 70-130 km/h 8,7 sek, 2,0D 14,1 sek. Hursomhelst är FT:n mycket snabbare och mer körbar med sitt bredare register. Dessutom mycket trevligare ljud och mindre vibrationer.
Mvh
Arese
2.0D (144hp/352Nm Steg1 166hp/386Nm)
km/h vxl orginal Steg 1
80-120 3 8,2s 6,5s
80-140 4 13,4s 11,9s
100-150 4 13,8s 11,3s
2.5FT (197hp/303Nm Steg1 258hp/393Nm)
km/h vxl orginal Steg 1
80-120 3 6,0s 4,6s
80-140 4 13,0s 9,7s
100-150 4 11,2s 8,3s
2.4D (168hp/347Nm Steg1 220hp/455Nm)
km/h vxl orginal Steg 1
80-120 3 6,9s 4,7
80-140 4 13,6s 9,3
100-150 4 12,5 93s
http://sv.bsr.se/products/t1626/
http://sv.bsr.se/products/t1320/
http://sv.bsr.se/products/t1188/
//Henrik
V50 1.6D DRIVe Momentum S/S Vit MY2010
Ford Fiesta Titanium Design Vit MY2010
Ford Fiesta Titanium Design Vit MY2010