Låter som mitt fel, detta skrev jag om det på X40Nordic.
Har ett irriterande missljud i min S40 -03. Har läst alla inlägg om motorfästen som är dåliga. På min förra S40 hade jag hårdare undre motorfästen (fram och bak) men nu avstår jag från dessa på grund av vibrationer.
När man kör i väg och precis får dragläge klonkar det till 2-3 gånger, låter precis som att något vrider sig, typ hackar till 2-3 "snäpp" (svårt att förklara) Problemet finns inte när bilen är kall och det är hyffsat kyligt ute (+-0) men kommer när den börjar bli varm och ännu värre nu när det börjar bli varm ute.
När man gungar på motorn när den är avstängd känns det stumt och bra, men när man testar dragläge med handbromsen i rör den sig ganska mycket och ljudet uppkommer. Känns som om det kommer från vänster motorfäste under luftburken, men detta fäste diskuteras knappt alls sedan tidigare på forumet!?
Funderar på att köpa alla dessa tre:
http://www.skruvat.se/Motorupphangning-C222.aspx
Men då får jag inte med det högra övre som de flesta rekommenderas byta. Det skulle alltså bli ca 1000kr till vilket blir lite väl.
Vad tror ni, är det motorfästena eller är det något annat fel? Vill inte lämna in bilen och en verkstad börjar byta grejer på måfå för att testa sig fram till felet. Tips gärna om andra bra ställen för inköp av dessa fästen, hittar de inte på mekonomens hemsida.