- tor 26 mar 2009, 20:12
Jag har försökt skapa mig en bild av vilket som ger mäst för pengarna och i körbarhet vad gäller enklare trim till B230F-motorn (i en -89, med insprutningssytem?). Men skulle gärna få lite mer åsikter om det hela.
Frågan är vilket som ger mäst.
En 531-topp med vx3-kam från en B230FB eller bara en v-kam i befintlig motor?
Jag gillar bottenvridet som fås med m-kammen men skulle gärna ha lite mer "action" över 3000rpm. Som jag har förståttet det ger v-kammen ett lite bredare register. Jag är inte intresserad av en kam som bara ger kraft i de högre varvtalsområdena... Har alla B230E som sitter i 740 GLE spåret för fördelaren?
Som sagt jag vill få ett bredare register på motorn utan att körbarhet eller bränsleförbrukning blir allt för lidande...
Frågan är vilket som ger mäst.
En 531-topp med vx3-kam från en B230FB eller bara en v-kam i befintlig motor?
Jag gillar bottenvridet som fås med m-kammen men skulle gärna ha lite mer "action" över 3000rpm. Som jag har förståttet det ger v-kammen ett lite bredare register. Jag är inte intresserad av en kam som bara ger kraft i de högre varvtalsområdena... Har alla B230E som sitter i 740 GLE spåret för fördelaren?
Som sagt jag vill få ett bredare register på motorn utan att körbarhet eller bränsleförbrukning blir allt för lidande...
Du kommer få många svar angående detta, finns nog även gamla trådar om du letar :)
- By Lelleprinter