Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
NCR skrev: Den -04:a jag hade var tillverkad 2003-04-20, i mina ögon alltså en -03:a men i Bilias ögon en -04:a. Den hade inte faceliftet som alla f.o.m. 2005 har. En 2005:a har inga lykttorkare utan högtryck, andra stolar (med pump istället för fasta lägen) en lite annorlunda mittkonsol osv. Så visst märker jag en skillnad. Får du tillfälle skulle jag vilja rekommendera dig att titta på den version som har den senaste faceliften då jag tycker den känns bättre ihopskruvad osv, men det kanske är lätt att säga då min gamla hade gått 3800 mil och denna jag har nu är ny.
Fronten och inredningen visste jag om. Har ju sett en del snack om att 05:an ska ha bättre ljudisolering också. Som du ser så har jag en 05:a med i listan som har faceliften. Börjar bli mer och mer sugen på den faktiskt. En bil borde ju inte hinna ändras så mycket på 3800 mil som din gamla rullat så din jämförelse borde vara ganska korrekt.

Vad gäller pumpen för stolarna, bättre eller sämre?

Hur är det med garantierna, räknas de från datumet för I trafik första gången eller för Datum för första reg?
av NCR
Bosa skrev:
NCR skrev: Den -04:a jag hade var tillverkad 2003-04-20, i mina ögon alltså en -03:a men i Bilias ögon en -04:a. Den hade inte faceliftet som alla f.o.m. 2005 har. En 2005:a har inga lykttorkare utan högtryck, andra stolar (med pump istället för fasta lägen) en lite annorlunda mittkonsol osv. Så visst märker jag en skillnad. Får du tillfälle skulle jag vilja rekommendera dig att titta på den version som har den senaste faceliften då jag tycker den känns bättre ihopskruvad osv, men det kanske är lätt att säga då min gamla hade gått 3800 mil och denna jag har nu är ny.
Fronten och inredningen visste jag om. Har ju sett en del snack om att 05:an ska ha bättre ljudisolering också. Som du ser så har jag en 05:a med i listan som har faceliften. Börjar bli mer och mer sugen på den faktiskt. En bil borde ju inte hinna ändras så mycket på 3800 mil som din gamla rullat så din jämförelse borde vara ganska korrekt.

Vad gäller pumpen för stolarna, bättre eller sämre?

Hur är det med garantierna, räknas de från datumet för I trafik första gången eller för Datum för första reg?
I trafik.

Tja, stolarna var bra innan också och jag har inte märkt något speciellt med de här nya, förutom att de kan glappa lite i vissa lägen, exempelvis vid start så kan det "klucka till" i stolen. Jag brukar justera lite och då försvinner det.

När det gäller ljudet är det inget snack om att denna är tystare än min gamla var!
Användarvisningsbild
av Bosa
NCR skrev:I trafik.

Tja, stolarna var bra innan också och jag har inte märkt något speciellt med de här nya, förutom att de kan glappa lite i vissa lägen, exempelvis vid start så kan det "klucka till" i stolen. Jag brukar justera lite och då försvinner det.

När det gäller ljudet är det inget snack om att denna är tystare än min gamla var!
Aha, då är ju garantin och vagnskadan en ganska stor kostnad som man eliminerar vid köp av 05:an. Man får tacka för dina synpunkter och konstaterar att du börjar kosta mig pengar eftersom 05:an låter väldigt intressant. Är det ok om jag skickar en räkning till dig på överskjutande kostnad? :P
av NCR
Bosa skrev:
NCR skrev:I trafik.

Aha, då är ju garantin och vagnskadan en ganska stor kostnad som man eliminerar vid köp av 05:an. Man får tacka för dina synpunkter och konstaterar att du börjar kosta mig pengar eftersom 05:an låter väldigt intressant. Är det ok om jag skickar en räkning till dig på överskjutande kostnad? :P
Haha, säg så här, du kan kreditera mig för allt du sparar in på att skaffa en nyare bil. :lol:
Användarvisningsbild
av Bosa
NCR skrev:Haha, säg så här, du kan kreditera mig för allt du sparar in på att skaffa en nyare bil. :lol:
Jag väljer att se kreditera dig. ;)

Får se hur det blir men för tillfället känns 05:an som ett eventuellt köp.
Användarvisningsbild
av Jensen
Knasen:
Ja det stämmer.

Bosa:
05 verkar lite dyr, du får ju en ny 06 Limited för 239900:-
inkl V-däck.
Eller så väntar du nån månad om du inte har bråttom med bil, vi skall få in 05 Kinetic 140hk som kommer att säljas för runt 209tkr.
Användarvisningsbild
av Bosa
Jensen skrev:Knasen:
Ja det stämmer.

Bosa:
05 verkar lite dyr, du får ju en ny 06 Limited för 239900:-
inkl V-däck.
Eller så väntar du nån månad om du inte har bråttom med bil, vi skall få in 05 Kinetic 140hk som kommer att säljas för runt 209tkr.
Sen kommer mvk och drag till, fick ett pris på 255000:- med v-däck vilket är för mycket för mig. Annars hade inte den här tråden funnits. :)
av anderc
såg annons i dn idag brabil (stockholm) har erbjudande på limited edition för 239tkr ink. 2 år fri service.

/rätt schysst tycker jag.
Själv gav jag 251 som slutsumma drag vinterdäck och vinge som extratillbh.

// Andreas
av NCR
anderc skrev:såg annons i dn idag brabil (stockholm) har erbjudande på limited edition för 239tkr ink. 2 år fri service.

/rätt schysst tycker jag.
Själv gav jag 251 som slutsumma drag vinterdäck och vinge som extratillbh.

// Andreas
"Om du kan läsa detta är du överutbildad... på google" borde det stå Anderc... :lol: :lol:

Sorry, lite offtopic där... :D
av Moody
Bosa: Om du inte redan bestämt dig så har jag en V70 170hk 2004 Business Plus med xenon, 17" och med mörk inredning för ungefär samma pengar som de bilar du har på listan. Du kan maila mig så skickar jag över en fullständig spec.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 16

Om någon funderar på byta ut innerbely[…]

Stötdämpare bak

Har du någon länk till en sådan? […]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har en V60 T4 2012. Luktar bensin när motorn […]