Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bytte koppling på volvo och efter det så började problemen,jag har lagt ut 71000:- på rep. hos volvo och felet
är kvar! det jag vet är att pumparna i tankarna inte alltid slår till när man vrider på tändningen,volvo har bytt tändningslås,magnetring,dörrlåsar,3st luftmassamätare,osv.det sista dom ville göra var att byta pumparna i
tankarna skulle kosta 25000:- och det var inte säkert att det var felet! jag sa nej! köpte pump på skroten från
en 740-turbo och placerade den i bagaget, har en knapp under armstödet till den så när jag vrider på tändningen
och ordinarepumpar inte startar slår jag på extrapumpen och bilen startar och efter ca 30-120 sec kan jag slå av extrapumpen då går ordinarepumpar igen!,har bilen startat så går den hur länge som helst,på 10 starter falerar han
3-4 gånger eller så kan han starta felfritt i en månad! finns inget som helst mönster!,det är som att spela på en
enarmad bandit! ,har varit på två volvoverkstäder och en bilverkstad ingen kan hitta felet, bilen står nu bara eftersom den har knäckt mig ekonomiskt!.Finns det nån som har en aning om vad som är felet?
Skulle va kul att att smälla volvo på fingrarna!
Användarvisningsbild
av emwtur
skulle börja med att kolla om pumparna får ström
( både + och jord) - när den inte startar.
gör dom inte det så lär det inte hjälpa att byta dom ....
/emwtur
Jag har kollat allt sånt och dom har ström.det verkar som det är någon givare/sensor som ska tala om när dom ska starta/stanna som inte slår till varför vet jag inte eller var dom sitter?,jag har kört så här i ett halvår nu,eller är huvudpumpen slut? tycker att den skulle lägga av helt om den va slut?
av Psyko
crosscountry99 skrev:
emwtur skrev:skulle börja med att kolla om pumparna får ström
( både + och jord) - när den inte startar.
gör dom inte det så lär det inte hjälpa att byta dom ....
/emwtur
Jag har kollat allt sånt och dom har ström.det verkar som det är någon givare/sensor som ska tala om när dom ska starta/stanna som inte slår till varför vet jag inte eller var dom sitter?,jag har kört så här i ett halvår nu,eller är huvudpumpen slut? tycker att den skulle lägga av helt om den va slut?
Har du mätt spänning och jord när motorn inte startar ?
Om du har spänning och jord och bilen ändå inte startar är ju bränsletrycket isf
intressant att veta.
Felkoder i systemet ?
Användarvisningsbild
av emwtur
*pettson* skrev:Nåt så skitenkelt som ett sprucket pumperelä vore väl för enkelt..
sveriges dyraste i så fall !

/emwtur
av *pettson*
emwtur skrev:
*pettson* skrev:Nåt så skitenkelt som ett sprucket pumperelä vore väl för enkelt..
sveriges dyraste i så fall !

/emwtur
visst är det så.. men reläet syns inte nån diagnos eller felkodssökning. OCH.. det har missats några tusen ggr förut.
visst är det så.. men reläet syns inte nån diagnos eller felkodssökning. OCH.. det har missats några tusen ggr förut.[/quote]
Nja reläet var det första jag bytade. nu har jag plockat ur pumpen och fanskapet startar när jag kopplat den rätt
på batteriet!.Vissa säger att pumpen kan va kass ändå,den startar 6gånger av 10 i bilen,volvo säger att det är
pumpen för dom har ju testat/bytt allt annat . ?:-/
av *pettson*
Tja en bensinpump kan ju naturligtvis bli utsliten i kontaktytorna invändigt och då ha kontakt med borsten bara då o då.
Nästa gång problemet uppstår kan du ju ev dunka till med en brädbit på tankens undersida för att göra en vibration. Startar pumpen då är den tyvärr utsliten. Se till så du inte dunkar sönder tanken bara. (krävs iof en massa otur och rejäl kraft men ändå).
Nja bilen startade inte när min sambo skulle hem från jobbet en gång,tog bärgningsbil till verkstad och när
dom provade nere på verkstaden så startade fanskapet och gick bra i en vecka! nästa gång provade jag att bogsera runt bilen på lite gropig väg och vips så startar fanskapet igen!

Om del inte startar med en förgasare full med[…]

Vad tror ni och fylla upp tanken med enbart hvo100[…]

Vevhusventilation B5204T9

Hej, Någon som vet hur vevhusventilationen […]

XC60, 2011, manuell. Utifrån felsymptom och […]