Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robbe
Stötdämpare verkar inte vara ett intressant ämne.

ofor! Jag tänker som du gjorde testa Biltemas dämpare för 425:- st.
av ofor
hos biltema här i luleå låg det 2 olika dämpare i facket. Som tur är hade jag kollat hur de såg ut innan jag åkte dit.
av Mistral
Kapar tråden lite..

Kan nån svara på en "enkel" fråga. Jag kommer bli tvungen att byta dämparna bak pga den ena läcker lite. Fundera starkt på att skaffa nivåregleringsdämpare bak. Mina frågor är följande:

A)Går det att enbart byta från vanlig dämpare bak till nivåreglerade dämpare bak utan att byta annat än själva dämparna?

B) Om man ska montera nivågreglerade dämpare bak, är det enbart en mekanisk justering som sitter i själva dämparen som justerar och känner av nivån (beroende på lastvikt) och ändrar till rätt nivå? Ingen elektriskt skit man måste montera också, externa sensorer/givare?

Som jag ser det finns det två alternativ för mig. Antingen kör jag med vanliga dämpare (gas blir det då) bak eller om det inte blir för dyrt och krånligt monterera jag nivåreglerade dämpare bak.

Tacksam för svar.

Mvh Mistral

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]