- tis 24 mar 2009, 23:10
Jag har en 745 -92 med 230f Regina.
Jag nollade en felkod för låg batterispänning 132, och 223, signal från tomgångsventil,
och har sedan dess inga felkoder.
Men när jag kör testen med tre tryckningar på knappen i testdonet,
så klickar det snabbt i spridarna, tomgångsmotorn klickar, kallstartsventilen är tyst
och spridarrelä/radioavstörningsrelä/hjälprelä klickar.
Ska inte kallstartsventilen också klicka?
Hur testar man den, och hur mäter man på kontaktstycket för att kolla att rätt signaler går fram?
Vad är det som styr den ventilen? Spridarrelät?
Fast jag kopplar ur kallstartsventilen, får jag ingen felkod, ska det inte bli det?
Motorn går bra, såväl kall som varm, drar väl lite mycket bensin, ca litern på landsväg, 1,5 i stan..
Nybesiktad med bra avgasvärden.
En fråga till, vilken av Haynes böcker skriver om Regina? Jag har deras bok om 740 från -82 - 92
men där finns inte regina med.
// Jon
Jag nollade en felkod för låg batterispänning 132, och 223, signal från tomgångsventil,
och har sedan dess inga felkoder.
Men när jag kör testen med tre tryckningar på knappen i testdonet,
så klickar det snabbt i spridarna, tomgångsmotorn klickar, kallstartsventilen är tyst
och spridarrelä/radioavstörningsrelä/hjälprelä klickar.
Ska inte kallstartsventilen också klicka?
Hur testar man den, och hur mäter man på kontaktstycket för att kolla att rätt signaler går fram?
Vad är det som styr den ventilen? Spridarrelät?
Fast jag kopplar ur kallstartsventilen, får jag ingen felkod, ska det inte bli det?
Motorn går bra, såväl kall som varm, drar väl lite mycket bensin, ca litern på landsväg, 1,5 i stan..
Nybesiktad med bra avgasvärden.
En fråga till, vilken av Haynes böcker skriver om Regina? Jag har deras bok om 740 från -82 - 92
men där finns inte regina med.
// Jon
Senast redigerad av 1 nissan92, redigerad totalt 0 gånger.
- By atteatte