- tor 19 jan 2006, 06:52
henka35 skrev:Jag tror att det största problemet är det enorma utbudet på V70 som finns idag. Dessutom så blir det inte lättare att sälja 2.5T i och med stigande bensinpriser. Det är nog mycket svårt att motivera någon att köpa en bil för ca 200000 kr utan några som helst garantier. Medan en Volvohandlare ger 6 månader MRF garanti på samma bil för ett prispåslag på ca 20 -25 kkr. Dessutom erbjuder de bra finansieringsalternativ för kunden.Jag kan hålla med dig till viss del men att 2.5T har med bensinpriser att göra tycker jag låter konstigt, den ligger på samma nivåer som för 140 resp. 170 hk och då med en bättre förbränning om man ser till prestandan. Vad får dig att tro att den skulle dra mer sopp? Sänka priset hjälper inte då ingen ringer och bjuder och har något att komma med. Många sitter hemma i sina kammare och kommenterar bilar utan att ens ha sett dem och enbart titta på priset, jag ligger nästan på samma nivåer som för 170 hk men skillnad i inköp är ca. 20.000 kr. Och de som sätter 140 hk för närmare 200.000 är jag lite förvånad över.!!!!
Enda alternativet är att sänka priset eller byta in och få ett skitpris.
/Henrik
XC60 T8 2022
R-Design
Silver Dawn
21"
R-Design
Silver Dawn
21"