Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av boeder
henka35 skrev:Jag tror att det största problemet är det enorma utbudet på V70 som finns idag. Dessutom så blir det inte lättare att sälja 2.5T i och med stigande bensinpriser. Det är nog mycket svårt att motivera någon att köpa en bil för ca 200000 kr utan några som helst garantier. Medan en Volvohandlare ger 6 månader MRF garanti på samma bil för ett prispåslag på ca 20 -25 kkr. Dessutom erbjuder de bra finansieringsalternativ för kunden.
Enda alternativet är att sänka priset eller byta in och få ett skitpris.

/Henrik
Jag kan hålla med dig till viss del men att 2.5T har med bensinpriser att göra tycker jag låter konstigt, den ligger på samma nivåer som för 140 resp. 170 hk och då med en bättre förbränning om man ser till prestandan. Vad får dig att tro att den skulle dra mer sopp? Sänka priset hjälper inte då ingen ringer och bjuder och har något att komma med. Många sitter hemma i sina kammare och kommenterar bilar utan att ens ha sett dem och enbart titta på priset, jag ligger nästan på samma nivåer som för 170 hk men skillnad i inköp är ca. 20.000 kr. Och de som sätter 140 hk för närmare 200.000 är jag lite förvånad över.!!!!
av pwallin24T-00
boeder skrev:
henka35 skrev:Jag tror att det största problemet är det enorma utbudet på V70 som finns idag. Dessutom så blir det inte lättare att sälja 2.5T i och med stigande bensinpriser. Det är nog mycket svårt att motivera någon att köpa en bil för ca 200000 kr utan några som helst garantier. Medan en Volvohandlare ger 6 månader MRF garanti på samma bil för ett prispåslag på ca 20 -25 kkr. Dessutom erbjuder de bra finansieringsalternativ för kunden.
Enda alternativet är att sänka priset eller byta in och få ett skitpris.

/Henrik
Jag kan hålla med dig till viss del men att 2.5T har med bensinpriser att göra tycker jag låter konstigt, den ligger på samma nivåer som för 140 resp. 170 hk och då med en bättre förbränning om man ser till prestandan. Vad får dig att tro att den skulle dra mer sopp? Sänka priset hjälper inte då ingen ringer och bjuder och har något att komma med. Många sitter hemma i sina kammare och kommenterar bilar utan att ens ha sett dem och enbart titta på priset, jag ligger nästan på samma nivåer som för 170 hk men skillnad i inköp är ca. 20.000 kr. Och de som sätter 140 hk för närmare 200.000 är jag lite förvånad över.!!!!
Jag är lite förvånad måste jag säga över att ingen ringer men jag antar att du liksom alla andra har svårt att sälja bilar i 200000 klassen just nu! Annars har ju 2.5T generellt en underbar motor (klart bättre än 2.4T enligt min erfarenhet) som jag personligen hade lagt en slant extra för att få. Drar ju enligt vad jag har hört marginellt mer soppa än 140/170. Du kanske inte nått ut till marknanden ordentligt alt fel säsong. Jag är annars ganska säker på att du kan få en köpare på ca 200000. Jag är själv på jakt efter en 2.5T men måste bli av med min egen 2.4T-00 7000 mil. Vad har du för utrustning/mil etc

Peter på Volvo i GBG
031-3221307
av boeder
Jag är lite förvånad måste jag säga över att ingen ringer men jag antar att du liksom alla andra har svårt att sälja bilar i 200000 klassen just nu! Annars har ju 2.5T generellt en underbar motor (klart bättre än 2.4T enligt min erfarenhet) som jag personligen hade lagt en slant extra för att få. Drar ju enligt vad jag har hört marginellt mer soppa än 140/170. Du kanske inte nått ut till marknanden ordentligt alt fel säsong. Jag är annars ganska säker på att du kan få en köpare på ca 200000. Jag är själv på jakt efter en 2.5T men måste bli av med min egen 2.4T-00 7000 mil. Vad har du för utrustning/mil etc

Peter på Volvo i GBG
031-3221307[/quote]

Märke: Volvo V70 2,5T Business 210 Hk
Färg: Metallic Silver
Klädsel: textil/läder grå/svart
Växellåda:Manuell
Årsmodell:2004
Miltal: 5993 Mil

UTRUSTNING:
• ECC med luftkvalitetssystem
• Alu-hjul Sommar Mimas 16"
• Vinterdäck med navkapslar
• Halvskinn
• Panelinlägg Mesh aluminium
• Larm, Volvo Guard
• Volvo stereo HU-603 RDS
• Utökat Högtalarsystem
• Volvo Subwoofer
• Rattknappar för ljudanläggning
• Insynsskydd lastutrymme
• Farthållare
• Färddator
• Dimljus
• Låsbara hjulmuttrar
• Rails
• STC antispinnsystem
• Takspoiler
• 5 st proffstonade rutor
• Elinfällbara ytterbackspeglar
• Integrerade barnstolar + lås
• Mugghållare i instrumentpanel
• Nyservad 20060105 vid 5990 mil
• Nya Bromsar fram 5000 mil (garantijobb)

pris: 215.000

Ring 0706-187122 / 0303-740960

Robert Ström
mail 1: [email protected]
mail 2: [email protected]

En pedantskött bil i ett mkt fint skick som
måste ses. 1 ägare, står i Nol 2 mil Norr om
Göteborg. Grymt billigt

B.V.S.A
av nevyn
boeder skrev:Det är lite svårt när någon sätter ut en sådan här annons
http://www.blocket.se/vi/7101179.htm?ca=15_s
och att Bilia fyller 75år nu med massa korv & glass på köpet
Det var inga billiga mil där inte... Hur fan motiverar man en milkostnar på över 200:-??? :D

Driftkostnaden blir något högre på däck och bromsar också på turbomodellerna, inte bara bensinen. Men det är ju inga stora skillnader per mil vi pratar om. Då är ju värdeminskningen ganska mycket större.
Användarvisningsbild
av mane
Moody skrev:Vad har ni för erfarenhet av värdehöjande utrustning? Mer lättsålt kanske men man får inte så mycket mer betalt, eller?
Enl. egen erfarenhet, sålde nyligen min S60t5 privat, så gör extra utrustningen inte så mycket på prislappen. Men å andra sidan blir den lite mera lättsåld. För i mitt fall så det enda som bilsäljare värdera upp var att jag hade DSTC. Sedan att jag hade 17", Premium Sound, el inf. speglar, inbyggd telefon etc var inte värt ett dugg :cry:

Men i vilket fall så sålde jag sedan bilen privat. Och den köpare uppskattade att det var mera utrustning i min bil än i andra som hade hade titta på för samma pris.
av NCR
Läser man den här tråden lär man sig i vilket fall som helst att det är bättre att sälja bilen FÖRST och SEDAN köpa en ny.
Användarvisningsbild
av henka35
Självklart är inte 2.5T törstigare än 140/170 hk. Men detta vet nog inte så många. Man stirrar sig blind på effekten och antar att den är mycket dyrare i drift. Medan den största skillnaden är mellan T5 och de övriga. Då är det inte pga. bränslekostanden utan försäkringen som tynger ner kalkylen.

Bränsleförbrukningar enligt Volvoshemsida (blandad förbrukning liter/100 km manuellåda):
140 hk 9.0
170 kh 9.2
210 hk 9.2
AWD 9.9
T5 9.5

Försäkringskostnad hos Volvia för mig (29 år, småstad 1500 mil)

140 hk 4676 kr/år
170 kh 4676 kr/år
210 hk 5843 kr/år
AWD 6505 kr/år
T5 7218 kr/år

/Henrik
Användarvisningsbild
av Loner
henka35 skrev:Självklart är inte 2.5T törstigare än 140/170 hk.
Njae vet inte om ju håller med till 100%, men det har ganska stort betydelse hur tung gasfot man har.

Hade en 850 GLT (170Hk) förrut, den snittade 0,84. Min 2.4T med PPC trimmning snittar 0,95.
Landsväg så drar 2.4T'n ca 1dl mindre än vad 850 gjorde, men stadskörning så vill 2.4T'n gärna ha en hel del soppa, men det beror ju på att motron inbjuder till tyngre gasfot.

Men kan man sin ecodriving, så går det att köra turbon snålare än sugmotorerna.

/L
av Moody
henka35 skrev:
Självklart är inte 2.5T törstigare än 140/170 hk. Men detta vet nog inte så många. Man stirrar sig blind på effekten och antar att den är mycket dyrare i drift. Medan den största skillnaden är mellan T5 och de övriga. Då är det inte pga. bränslekostanden utan försäkringen som tynger ner kalkylen.

Bränsleförbrukningar enligt Volvoshemsida (blandad förbrukning liter/100 km manuellåda):
140 hk 9.0
170 kh 9.2
210 hk 9.2
AWD 9.9
T5 9.5

Försäkringskostnad hos Volvia för mig (29 år, småstad 1500 mil)

140 hk 4676 kr/år
170 kh 4676 kr/år
210 hk 5843 kr/år
AWD 6505 kr/år
T5 7218 kr/år

/Henrik
Skull nog precis som Loner skriver påstå att i praktiken så går det åt mer bränsle i en 2,5T, även om förbrukningssifforna från labbet är likvärdiga. Man är nog helt enkelt mer gasglad i en 2,5T.

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]

Byta fjädersäte på en V70 -06

Så länge dem sitter 180 grader frå[…]

Det var väl givet, de behöver ju miljard[…]

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]