- tor 19 jan 2006, 11:57
tycker det är förvånande att en del verkar tycka att det är OK att betala för verkstädernas missar också. Själv har jag aldrig gjort det och kommer framöver heller inte göra det. Har jag betalat för att dom skall serva/åtgärda något och sedan inte har gjort det borde dom egentligen inte ha betalt alls innan allt är gjort. Hela idén med bekvämligheten och tryggheten att serva på en märkesverkstad (som ju är så oerhört duktiga och alltid ser till att bilen funkar till nästa service) är ju borta om man börjar fuska. Och det har ju uppenbarligen redan hänt på flertalet verkstäder. Om jag väljer att låta den lokala auktoriserade verkstaden få en chans till (vilket är ytterst tveksamt pga slarv och bemötandet när jag påpekade detta) skall dom iaf få ge mig en helt annan mekaniker. Är det någon som servar/servat sin bil på Rejmes i Hallsberg eller Örebro kan han/hon vänligen PM:a mig om namnet på sin mekaniker om dom är nöjda. Skicka detta endast i PM eller mail - vi skall inte börja hänga ut mekaniker personligen anser jag.
Renault Laguna Touring 3.0 V6 -02 nu :)