- sön 22 mar 2009, 12:39
3,2 går fint. Men det finns grymt bra priser på T6 awd och V8 awd också. Det tror jag är bättre att satsa på!
Moderator: Moderatorer
KalleH skrev:Tack för alla synpunkter. En motor som läcker olja låter ju inte alls lockande, är det ett utbrett problem eller har det bara hänt på enstaka?Ärligt talat tror jag inte det skiljer så mycket i varken försäkring, service eller bensin - kanske 10-15 procent per post. V8:an låter grymt och går grymt! 100 gånger roligare än 3,2 eller 2,5T... om man köper den billigt tror jag inte den totala milkostanden skiljer jättemycket, men det beror givetvis på hur ens ekonomi ser ut i övrigt o vad man vill lägga pengarna på... du kanske kör en 3,2 på 1 liter motorväg och V8:an på 1,1-1,15 vid samma typ av körning...
Jo jag har sett att speciellt V8 AWD har sjunkit som en sten i pris men jag antar att både försäkringskostnaderna och servicekostnaderna blir märkbart högre?
Är det någon som vet om det är samma automatlåda i V8 som i 3,2?
perhall skrev: Ärligt talat tror jag inte det skiljer så mycket i varken försäkring, service eller bensin - kanske 10-15 procent per post. PHHmmm. Utan att veta vad varken 3.2 eller V8 kostar i ägande kostnader skulle jag tippa på att V8:an kostar en hel del mer än 3.2:an. Och då räknar jag inte in bränslekostnaderna som förmodligen är inte är SÅ stor skillnad som sagt.
Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]