Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ricaro
Hejsan!
Har en liten fråga ang. larm till en 850. Ska vara någo larm installerat i bilen då jag köpte den. Fick itne med någon dosa, men var på volvo och köpte en ny och fick beskrivning för programering. Fick även hjälp av en på volvo då jag itn elyckades få de att fungera. När vi båfa testat utan resultat så fick jag lämna tillbaka den. Nu undrar jag om någon kan vet vad de är. Larmet tror jag är orginal från volvo och de är en liten fyrkantig del med diod mitt på instrumentbrädan, som börjar blink anär jag låser med nyckel i dörren. Kan man byta enheten för larmet och få de att fungera? eller msåte man byta mer? eller finns de något annat sätt att få centrallåset att fungera med hjälp av fjärr.

Mvh Richard
Användarvisningsbild
av Sparkz
Blinkar LEDen verkar ju larmet funka iaf, med nyckelaktivering. Testa att låsa med rutan nere och öppna inifrån eller sätta på tändningen, då ska larmet gå.

Jag har för mig att det fanns ett larm med bara nyckelaktivering, alltså ingen fjärr.

Årsmodell?
av Ricaro
Jasså.. kanske kan vara så att de endast aktiveras med nyckel. Bilen är en glt från -92 så de var väl den första modellen då. Finns de någon möjlighet att byta till ett senare larm så man kan koppla in fjärr då? eller är de inte värt besväert? Ska testa om larmet aktiveras enligt vad som sas i tidigare inlägget.

Mvh Richard
Användarvisningsbild
av LuriFax
Yes, larm med nyckelaktivering finns. (har en själv)

Så som Sparkz skrev "Testa att låsa med rutan nere och öppna inifrån eller sätta på tändningen, då ska larmet gå." Det är inte säker att det funkar...funkar inte på min. Men testa att rycka i handtaget precis när du låser upp, du kan det tuta till lite.
Användarvisningsbild
av prototypen
Det skall sitta en svart styrenhet bakom handskfacket som är till fjärrkontrollen. Finns den? Kan köpas som tillbehör med två fjärrkontroller.
av Ricaro
Hur nu fått tag i ett larm relä med tillhörande dosa begagnat. Inna jag bestämmer mig så täntke jag höra om någon vet ifall de komemr funka? Alltså att jag byte mitt larmrelä mot de ny och på så sätt kan använd amig av fjärr för att öppna och låsa?
av Ricaro
Någon??
Användarvisningsbild
av pudaskung
Har du köpte ett volvo larm alltså VGI eller VGII så fungerar det utmärkt att öppna o låsa med fjärren.
En bild hade ju hjälpt såklart :D
Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Känns riktigt uselt skött av Volvo centr[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]