Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Designern
Hejsan

Finns det någon som vet/kan någonting om original stereopaketet på en Volvo C70 2,3 T5 automatic -98?
Radion fungerar perfekt men med ålderns rätt så har CD spelaren börjat protestera den sista tiden :(
Bilen har varit lagd på ståförsäkring under vintern och då passade jag på att låta en "auktoriserad"
företagare putsa bort eventuellt damm inuti spelaren och då jag hade monterat in den på nytt och
skulle spela upp CD skivorna så fungerar den inte mera utan det står "Loading" hela tiden i displayen.
Kan det ha någonting att göra med att den inte kan läsa av skivorna? ... har själva "laserögat" skadats?
Finns det eventuellt någonstans där man får köpa "reservdelar" eller finns det kanske någon som vet
var det finns någon som reparerar dessa gamla fina paket? ... eller vad kan man göra för att få den att
fungera som förut?
Modellen är SC-910 RDS med 3 skivors växlare.

//arne
av greenbay
VOLVO har bytessystem på stereoapparaterna. Inte speciellt dyrt. Ett annat alternativ är att koppla in en IPOD med en enhet som "lurar" stereon att den är en CD-växlare.

Greenbay

Hej. Jag delar ut internet från min mobiltel[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]