- lör 14 mar 2009, 18:41
#269184
Mindes fel: 2,5T 70-130 km/h 8,7 sek, 2,0D 14,1 sek. Hursomhelst är FT:n mycket snabbare och mer körbar med sitt bredare register. Dessutom mycket trevligare ljud och mindre vibrationer.
Mvh
Arese
henka35 skrev:HejArese skrev:HejHeico anger följande omkörningsprestanda för icke moddifierade ECU hos V70II:
Är du intresserad av bilkörning väljer du 2,5FT. Jag har den maskinen i min V70 och frugan har 2,0D i sin C30. Lånade henns bil till jobbet i torsdags, 25 mil ToR. 2,0D känns hyfsat pigg i låg fart men är trött vid omkörningar. 2,5FT är bra mycket kvickare över 100 km/h. Teknikens värld mätte upp omkörningsaccelerationen 70-130 km/h till 8,5 sek med 2,5T och 13,5 med 2,0D. Det är eoner av tid. Dessutom är effektbandet smalt i 2,0D vilket gör att du måste växla oftare. I 2,5FT kan du använda 3:an från 40-140 km/h med bra kraft.
Vid offensiv landsvägskörning (110 km/h, skapligt många omkörningar) drar min 2,5FT ca 0,92 på bensin och ca 1,25 på E85, frugans C30 drog under samma omständigheter 0,62.
Kör du mycket lär en 2,0D bli billigare medan en 2,5FT är mycket snabbare och bekvämare.
Lycka till med ditt köp.
Mvh
Arese
2.0D
Acceleration 80-120 km/h (5th gear): 9,2s
2.5T
Acceleration 80-120 km/h (5th gear): 7,5s
2.4D
Acceleration 80-120 km/h (5th gear): 8,0s
D5
Acceleration 80-120 km/h (5th gear): 7,1s
http://www.heicosportiv.de/mainframe.asp?lang=en&e1=546
Mindes fel: 2,5T 70-130 km/h 8,7 sek, 2,0D 14,1 sek. Hursomhelst är FT:n mycket snabbare och mer körbar med sitt bredare register. Dessutom mycket trevligare ljud och mindre vibrationer.
Mvh
Arese
Always apex everything
- Volvo V90 CC D4 AWD PRO 2019
- Volvo V90 CC D4 AWD SE 2019
- Porsche 991.2 Carrera S 2017
- Volvo V90 CC D4 AWD PRO 2019
- Volvo V90 CC D4 AWD SE 2019
- Porsche 991.2 Carrera S 2017