- lör 14 mar 2009, 17:06
Skruvade lite idag.
Började med det övre gångjärnet på förardörren. Men tji fick man, går inte att komma åt den övre sprinten med ett dorn. Dörren är liksom vikt lite över gångjärnet. Provade att slå sprinten nedåt med hjälp av en 8mm. nyckel som jag trädde över skallen på sprinten. Nada,
höll i sprinten med en polygrip och bankade men nada, den rör sig inte en millimeter.
Ledsnade då på detta och började med nästa sak, nämnligen att byta tank. Detta gick förhållandevis smärtfritt. Det enda som strulade lite var att få fast bränsle givaren på den nya tanken men efter lite klurande så gick det. Den sitter nämligen med en bajonetfattning.
Så hur löser man detta med gångjärnet smidigast?
PS. Det var ett väldigt tryck iden nya tanken. När jag skruvade av tanklocket efter att fyllt på lite soppa och startat motorn. Har bara ca. 3 liter i den för tillfället. Det kom som en liten smäll när jag öppnade tanklocket. Noterade vid bytet av tanken att en luftslang i plast såg lite tillplattad ut. Kan det bero på detta tro? Har inte märkt att det var ett sånt tryck med gamla tanken. DS.
S80 07 Turbo aut summum .
Mackan