Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
#268202
det är alla gånger inte samma fabrikat.

ibland skiljer det på vad so ingår, om det ingår urtrampningslager tillexempel.

sen så har orginal tryckplattan en självjusterande konstruktion (något tryckplattan på bilden inte har) men bilden är ioförsig en allmän bild. men något du ska kolla innan d beställer
av *pettson*
#268248
CarMan skrev:det är alla gånger inte samma fabrikat.

ibland skiljer det på vad so ingår, om det ingår urtrampningslager tillexempel.

sen så har orginal tryckplattan en självjusterande konstruktion (något tryckplattan på bilden inte har) men bilden är ioförsig en allmän bild. men något du ska kolla innan d beställer
stopp stopp nu..
Det är ingen självjustering på en 92:as tryckplatta.. det kom sent 1998 på 70 seriens kopplingar. Det är endast hydrauliken som justerar i detta fallet.
Volvo levererar inte nån sån tryckplatta till en 92:A om dom inte börjat med detta nu då nyligen? Senast i mitten av februari levererade dom standardkoppling till 850s alla andra modeller iallafall?

I övrigt är orginalet sachs som levereras med lamell tryckplatta och utramplager.
Precis så som skruvats levereras utav precis samma fabrikat.

Inte ens volvo skickar med dom nya skruvarna som ska dit för att hålla kopplingen enligt anvisning.
Dom får man köpa löst i vilket fall (eller för den delen använda gänglås så går det bra att använda dom gamla).
av glenn30
#268269
hej just lamellerna är bra på skruvat,brorsan bytte koppling på sin volvo s40-01 som hade gått 9000 mil,han beställde från skruvat o blev förvånad när han fick paketet,det var sachs koppling,samma märke som satt i den innan,jag var själv uppe o kollade o båda två var sachs,så jag skulle tro att den kopplingen som satt där förut var volvo orginal,så alltså samma märke fast betydligt mkt billigare.
av Andy1983
#268330
Kan också intyga att alla delar är stämplat SACHS, inget strul och perfekt passform. SACHS tillverkar åt Volvo med, men där står inte SACHS utan just Volvo och därför kostar det 1220 kr mer. Volvo tar betalt av kund för att ha ett reg varumärke, tråkigt men sant

Glöm inte packboxen, byt den när du ändå har skitet nere. Liten kostnad, och du är ju ändå där inne och rotar
av *pettson*
#268351
Andy1983 skrev:Kan också intyga att alla delar är stämplat SACHS, inget strul och perfekt passform. SACHS tillverkar åt Volvo med, men där står inte SACHS utan just Volvo och därför kostar det 1220 kr mer. Volvo tar betalt av kund för att ha ett reg varumärke, tråkigt men sant

Glöm inte packboxen, byt den när du ändå har skitet nere. Liten kostnad, och du är ju ändå där inne och rotar
kikar man på naven till kopplingen brukar det stå sachs volvo samt ibland på vita stämplar. (gäller orginal).
av *pettson*
#268412
Andy1983 skrev:Ok, förlåt. På min original stod det bara Volvo, möjligt att det finns olika

Lite off, men när kommer din sida upp Pettson? Saknar den
snarast.. tro mej den är saknad av fler :wink:

99% av alla problem är jordfel i kontakten. S[…]

installera dragkrok

@Micce1980 tack för det! Fanns en del matnytt[…]

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]