- tis 17 jan 2006, 07:53
Dra bort dessa 67 kr från tidigare 873 kronor så har du fortfarande 806 kronor kvar efter en timmes lönekostnad & en timmes garageplats.
VS60 skrev:Jobb på 30 minuter? Ganska tveksam. En sån lång lista tar minst 1 timme eller mer, beroende på hur duktiga dem är.Om du kollade min lilla kalkyl så ser du att jag räknade en timmes lönekostnad.
VS60 skrev:Har du glömd att räkna ut pris för att bilen ska stå inne i verkstad, eller ska dem serva bilen ute på gatan på p – plats.Om du kollar min lilla kalkyl så ser du att det blev 873 kronor över på sista raden till annat. Det borde täcka kostnaden för platsen under den timmen.
VS60 skrev:När man åker till OKQ8, gör det själv kostar det upp till 109 kr i timme t.o.m mer. Vad kostar då att ha bilen i verkstaden?OKQ8 hyr inte ut den platsen gratis (dvs utan vinst). Säg att dom endast har ett påslag på 30% innan moms. Om jag inte har räknat fel då kostar då platsen 67 kr / timme. (67*1,3=87 kr * 1,25=109 kr)
Dra bort dessa 67 kr från tidigare 873 kronor så har du fortfarande 806 kronor kvar efter en timmes lönekostnad & en timmes garageplats.
VS60 skrev:Har du glömd det?Som du ser ovan så finns det utrymme kvar för garageplats, ström, vatten, moms, osv utan större problem. Jag sa att man kanske inte blev rik men kalkylen är inte orimlig.