- sön 08 mar 2009, 20:16
#267678
Hej,
Plockade snabbt och enkelt ner växellådan i november för renovering. Det är snart åkdax så jag har börjat skruva ihop bilen igen. Minnet är bra men kort. Jag hittar inget bra sätt att fästa den ca 20cm långa spiralfjädern på kopplingsarmen utanför kåpan. Det finns ett lämpligt hå på växellådsbalken men ingen jag hittar ingen bra punkt på kopplingsarmen? Den kan hakas i spåret för kopplingswiren men den sitter inte bra där utan glider okontrollerat längs spåret. Någon som vet eller tänker bättre? Det troligen samma utförande på alla B20 med wire manövrerad koppling, t ex 140
Plockade snabbt och enkelt ner växellådan i november för renovering. Det är snart åkdax så jag har börjat skruva ihop bilen igen. Minnet är bra men kort. Jag hittar inget bra sätt att fästa den ca 20cm långa spiralfjädern på kopplingsarmen utanför kåpan. Det finns ett lämpligt hå på växellådsbalken men ingen jag hittar ingen bra punkt på kopplingsarmen? Den kan hakas i spåret för kopplingswiren men den sitter inte bra där utan glider okontrollerat längs spåret. Någon som vet eller tänker bättre? Det troligen samma utförande på alla B20 med wire manövrerad koppling, t ex 140
P1800
Hobbybilar: 1800S -64, 1800ES -72, 144GL -74, 262c Bertone -79, 780 Bertone-87 http://www.garaget.org/p1800-64/cars
Bruksbilar: V70N 140hk -02, V70II 2,4d Polestar -10
Hobbybilar: 1800S -64, 1800ES -72, 144GL -74, 262c Bertone -79, 780 Bertone-87 http://www.garaget.org/p1800-64/cars
Bruksbilar: V70N 140hk -02, V70II 2,4d Polestar -10