Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ragge1
gurkburk skrev:OK,tog du både styrström och tillslag från backassist.Jag har inte backassist,men borde ju kunna ta från vanliga backljuset?
det går fint å tar strömen från backljuset, jag använd den kabelkontakt för jag hade den ligande i förådet, det är bara å hita vilken kabel , som her den den lilla
Användarvisningsbild
av Stefan_KG
Kan rekomendera Hellas FF75:or. 2x55W.
Har två styck sådana på min V70.
Där är ljus så att det räcker o blir över.
Dom tänds samtidigt som orginal backljusen.
Det är bara att köpa och montera :)
Användarvisningsbild
av ragge1
jag tycker det är smidigare som så jag har gjört (xenon i bakljuset), jag är väldigt nöjd :wink:
slipper å har extra lampa/lyckter som sticker ut back, behåller original utseende back :lol:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Är så man själv blir lite sugen på att sätta i xenon i backljuset.
Relä borde man väl inte behöva krångla med. Vanliga backljuset är väl på 21w. Sätter man då dit ett 35w kitt borde de väl inte vara någon fara tycker jag.

Vad säger du ragge1. Vilken lampsockel tror du vore smidigast att modifiera till att passa? H1, H3, H7?
Användarvisningsbild
av ragge1
Tomas88 skrev:Är så man själv blir lite sugen på att sätta i xenon i backljuset.
Relä borde man väl inte behöva krångla med. Vanliga backljuset är väl på 21w. Sätter man då dit ett 35w kitt borde de väl inte vara någon fara tycker jag.

Vad säger du ragge1. Vilken lampsockel tror du vore smidigast att modifiera till att passa? H1, H3, H7?
jag har använd H1, dem gick fint i diameter på original lampasocket ( lite trångt men med lite tryck så kiler den perfect)
se på bilder lite längre up
Användarvisningsbild
av wissel
Hej Ragg1, har du några värmeproblem med dessa lampor :?:
:-)-)
av tomsa
ragge1 skrev: Bild
Finns dessa hållare att köpa löst hos volvo?
Tänkte så man slapp skrota originalet för jag antar att man måste plocka söner dem för att få i H1:an ?
av basberoende
tomsa skrev:
Tänkte så man slapp skrota originalet för jag antar att man måste plocka söner dem för att få i H1:an ?

Japp dom finns. Jag köpte till min för någon vecka sen. Gav runt 80:-/st
av tomsa
basberoende skrev:
tomsa skrev:

Japp dom finns. Jag köpte till min för någon vecka sen. Gav runt 80:-/st
Du har händelsevis inget art.nr på dem?

Hissade upp bilen. Båda sidorna är lite[…]

Mercedes nya batteriteknik gav elbilen 120 mils r[…]

Hej, Någon som bytt bromsklossar bak sjä[…]

Något har ju uppenbarligen gått fel vi[…]