- fre 06 mar 2009, 21:12
#267275
Man kan fråga sig vem som ska köpa alla dieselbilar när dom blir begagnade?
Tjänstebilsförarna väljer gärna diesel för "billiga" privatbil.
Företaget man jobbar för betalar ju skatten också.
När "tjänstbilarna" blir typ 3-4 år gamla så kanske dom blir 2:a bil i en familj med begränsad körsträcka.
Eller 1:a bil hos en vanlig familj som kanske kör 1500 mil/år.
Så har det väl varit tidigare med bensinbilar, men hur blir det nu med dieslar?
Kalkylen blir svår att få att gå ihop med den dyra skatten.
Tror dom kommer att bli svårsålda som begagnade med dåligt andrahandsvärde som följd?
Tjänstebilsförarna väljer gärna diesel för "billiga" privatbil.
Företaget man jobbar för betalar ju skatten också.
När "tjänstbilarna" blir typ 3-4 år gamla så kanske dom blir 2:a bil i en familj med begränsad körsträcka.
Eller 1:a bil hos en vanlig familj som kanske kör 1500 mil/år.
Så har det väl varit tidigare med bensinbilar, men hur blir det nu med dieslar?
Kalkylen blir svår att få att gå ihop med den dyra skatten.
Tror dom kommer att bli svårsålda som begagnade med dåligt andrahandsvärde som följd?