- mån 16 jan 2006, 17:42
Teemu skrev:Precis detta råkade jag ut för mindre än en månad efter jag hämtade ut bilen från service. Verkstaden fick betala för nya skivor & belägg bak.BG skrev:Jag tycker Sparkz inlägg här ovan sidan 4 är bra och speglar min syn på verkstäderna. Tillhör själv förmodligen de som skall ha en offert på en glödlampa med viss överdrift förvisso.jodå, det svider om man betalat (och dessutom betalat bra mycket) och förväntar sig att bilen skall vara i det skick protokollet anger. Och när ingen på verkstaden säger annat heller. Och bara en kort period efter sitter man med havererade skivor pga att verkstaden missat att bromsbeläggen bak var helt slut. Jag hade gladeligen åtgärdat beläggen och därmed sluppit skivorna, men nu antydde ju verkstaden att allt var som det skall.
Bilar kostar idag från 200,000 tusen och uppåt och som det gnälls på verkstäders priser med tanke på vad bilarna kostar. Man kan lägga tiotusentals kronor på fälgar och däck, även på bilar som har ringa värde. Men lägga några tusen på en service...... aj vad det svider!
/BG