NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av torgrim
ARG!!! Jeg fikk mandag min helt nye V50 2.0D R-Design. Fantastisk bil, men med en feil var det "Bare" High Performance lyd og ikke Premium med Dynaudio. Noen som vet om dette lar seg gjøre å ettermontere, eventuellt hvor mye arbeid vil dette være, og hva som må byttes?
Takker for eventuelle svar.

mvh
Torgrim (Norge)
av robbancarlsson
Rent praktiskt borde det gå att uppgradera... men som med det mesta så är det antagligen svindyrt... en uppgradering från performance till high performance kostar t.ex ca 16000 sek... och det är säkert lika dyrt att uppgradera till premium sound... det är en annan förstärkare.. digital ljudprocessor... andra högtalare... i mina öron låter det dyrt. men är man beredd att betala för det så går det säkert.. :)
av torgrim
Ja, jeg bestillte og betalte for premium, og fikk bare High Performance!!
Siden verkstedet skal ordne opp er ikke prisen det største problemet her....

Verkstedet sier problemet ligger i at ledningsnettet ikke er tilpasset preium, og derfor blir alle tilkoblinger av både forsterker og høytalere umulig/vanskelig.
Ellers blir jeg tilbydt at det blir montert sub, samt at jeg får tilbake skilnaden mellom premium og High Performance.

Noen som vet om at dette har blitt gjort??

Takker for all hjelp!

mvh
Torgrim
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Med en sån felleverans hade jag inte plockat ut bilen. Alternativt kört med bilen tills en ny med rätt spec har beställts och levererats.

Jag vet inte, men jag tror att det blir för avancerat att byta. Man måste t.ex byta ut hela instumentbrädan till en med centerhögtalare. Om sedan inte kablage och mjukvaror är anpassade för premium sound så blir det ännu värre....
av torgrim
Jeg vet jeg nok kan kreve ny bil, men det er en liten forhandler, som helt klart har gjort feilen selv. De vil vel ha en ganske formidabel kostnad om jeg krever det. På lengre sikt kan det jo også bli ett prioblem å bli veldige uvenner med dem....

men forergerlig er det, absolutt.

TA
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
torgrim jag hoppas inte du har fått betala för premium sound. Om annars reklamera och häv köpet. Du ska ha det du har beställt och skirivit på ordersedlen.

Att byta från high performance till premium kan du nog glömma. Du får byta hela instrumetbrädan och dörrsidor mm.
av torgrim
Jeg har betalt for premium, og det stod premium på kontrakten jeg underskrev, så jeg har har retten helt klart på min side.

Bilen har også navigasjon, så nytt dashbord trengs ikke.
Forhandleren tilbyr å montere de tolv høytalerene, bytte dørplatene, og montere forsterkeren, men hvis ledningene mangler syntes nok jeg også det blir for mye, da jeg er redd for skrangling hvis hele bilen skal demonteres...

Er det noen som har erfaring med å bytte ut "volvo" forsterken i High Performance og sette inn en kraftigere 3. parts forsterker under pasasjersetet, samt bytte ut elementene i dørene med noe som gir klarere lyd?

Men ellers er jo bilen helt fantastisk!
Blir også en del styr å sende den tilbake siden jeg har hatt Ditech lakkforsegling, montert tilhengerfeste og parkeringssensor fremme...

mvh
Torgrim
av rickardrules
Det blir aldrig lika bra som monterat från fabrik! Paneler kommer garanterat börja knaka å ha sig efteråt.

Jag och övriga kan bara rekommendera dig att häva köpet alt kraftig rabatt.. Allt annat vore galenskap.
Användarvisningsbild
av wendtan
Varför skulle paneler monterade i Gent knaka mindre än paneler monterade i sverige/norge?

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]