Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sid
Det finns mjukvara att ta ner, för taxibilarna, kostar 1000:- men sen är det tyst.
av Knasen
Vart ifrån laddas den programvaran?,

För min del så är det bälte på oavsett pling eller ej, i min gamla s40 så plingar det aldrig men (skall snart få en ny, och den har pling)
av Sid
Den laddar dom ner på från mjukvaruserven dom har i Gbg, dvs Bilia.
Dom vill oftast inte medge att den finns, men det gör den..
Användarvisningsbild
av CarMan
Sid skrev:Den laddar dom ner på från mjukvaruserven dom har i Gbg, dvs Bilia.
Alla mjukvoror liggar på en sever i göteborg, det vill säga Volvocars
bilia har inge egna mjukvarar.

jag har hört att nån tidigare nämt det her med taxi mjukvaran, men det har altid varit personer som inte jobbar med volvo bilar & dom kan aldrig svara på vad mjukvaran heter.

jag har inte själv sett denna mjukvara, men den kanske fins vad vet ajg?
av Sid
CarMan skrev:

jag har hört att nån tidigare nämt det her med taxi mjukvaran, men det har altid varit personer som inte jobbar med volvo bilar & dom kan aldrig svara på vad mjukvaran heter.

Jag menade att det gör man hos bilia, o precis som du säger hämtas det från volvocars server i Gbg.
Jag skall be min "volvo meck" ta reda på namnet, han drog in det i min förra V70 jag hade. Han jobbar bara med Taxibilar, så han har dunkat in det massor av gånger till div taxibilar här i Stockholm.
Återkommer.
Användarvisningsbild
av CarMan
Sid skrev:
CarMan skrev:

Jag menade att det gör man hos bilia, o precis som du säger hämtas det från volvocars server i Gbg.
Jag skall be min "volvo meck" ta reda på namnet, han drog in det i min förra V70 jag hade. Han jobbar bara med Taxibilar, så han har dunkat in det massor av gånger till div taxibilar här i Stockholm.
Återkommer.
stort tack ska du har ifal du får reda på numret, det är ett nummer vi vill ha.
Om du haft den i din bil, vet du då vad man får för pling i andra sitruationer & vilka pling som försvinner?
av nevyn
CarMan skrev:kör man ut tiningar så får man väll gå om det är tätt mellan brevlådorna, o är det inte tätt ska man ha bälte.
(hur långt sträckerman sig innan bältet inte räcker?)
Alltså, jag tänker inte uttala mig om hur du ska göra ditt jobb eftersom jag inte har någon aning om vad jag pratar om isåfall.. :D

Förresten så ska jag nog inte köra Volvon på den rundan så länge till ändå. Bara det att det är lite jobbigt att cykla när det inte är plogat och -15 grader...
av Sid
Carman, det är den am. versionen, plingar 3 ggr o när man öppnar dörren. men sen är det tyst. Det är ju iaf bättre än det där j-vla plingandet hela tiden.
Jag drog in det i min -00 jag hade innan o den vart helt tyst, vet inte om det vart nått fel nånstans. Men den vart iaf helt tyst.
Användarvisningsbild
av 58
Jag laddade den amerikanska mjukvaran i min förra taxi (-02) och jag höll på att reta ihjäl mig på att det plingade när dörren var öppen, tänk när man satt och väntade nånstans i 27 graders värme så kunde man inte öppna dörren och samtidigt lyssna på radion utan att det plingade hela jävla tiden, så jag avråder bestämt från att mixtra med detta, det blir bara till det sämre och dessutom så är det svindyrt!!Min nya bil (-05) är orörd och det funkar alldeles utmärkt!
av Johan-1971
Med stigande förundran har jag tagit mig igenom dessa 4 sidor med
inlägg, och kan inte låta bli att undra om det inte finns en moderator
här och vad denne i så fall sysslar med?

Den här tråden handlade en gång (i ursprungstexten) om HUR MAN
KAN KOPPLA BORT BÄLTESVARNAREN.

Istället har merparten av text-bladdret handlat om att "man ska
använda bilbälte" och alla och envar har fått tillfälle att tala om hur duktiga just de är, för att de gör si och de gör så. Starta en egen
tråd om ni vill diskutera bilbältets existens och orsaker till varför
det skall användas. Den här tråden gällde en fråga av teknisk karaktär,
och har inget med vare sig tidningsbud eller eran trafikmoral
att göra.

Så, varthän har vi då komit i sakfrågan?

Bilia kan ladda hem en mjukvara från server i Göteborg och stoppa
in i bilen. Följden blir att det plingar 3 gånger och sedan är tyst.

Är det en korrekt summering?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
VOC strul

Här med

Oppdatering - problemet løste seg når[…]

Stötdämpare bak

Det övre fästet verkar skilja på n[…]