- tor 26 feb 2009, 20:50
nice prise är inte så specielt modell anpassad, o kan innehålla generella kontroller (kontrol kardan knutar o sånt som inte fins på framhjulsdrivna)
nice prise är biligare för att det är mindre anslagen tid mindre tid är det för att det är färre kontroller.
priset är alltid jämförbart med antalet kontroller... (man får vad man betaöar för)
det är alltså bäst för bilen & bilägandet att man tare ner bas service + slitage kontroll & den extra ditaljer som du ska byta för just dittt miltal
kostar ju en slant, men då får du ett problemfrit ägande
noniz skrev:Tja!i en bas service ingår inga delar (förutom olja o filter) samma sak gäller i en fice price service.
Hadde in min V70 -98 för ett tag sedan på volvo för service.
Då frågade jag vad skillnaden var på en nice price service och en vanlig vid 15000 mil.
Skillnaden var den att i nice price servicen som var någon hundring billigare så byttes inte tändstiften, och vevhusventilationen kollades och rengjordes inte!
Så kolla upp skillnaderna på dom olika servicealternativen när ni ska lämna in bilen
nice prise är inte så specielt modell anpassad, o kan innehålla generella kontroller (kontrol kardan knutar o sånt som inte fins på framhjulsdrivna)
nice prise är biligare för att det är mindre anslagen tid mindre tid är det för att det är färre kontroller.
priset är alltid jämförbart med antalet kontroller... (man får vad man betaöar för)
det är alltså bäst för bilen & bilägandet att man tare ner bas service + slitage kontroll & den extra ditaljer som du ska byta för just dittt miltal
kostar ju en slant, men då får du ett problemfrit ägande
Bil frågor tar vi på forumet! I lämplig tråd, inte på PM
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.