- lör 14 jan 2006, 16:53
Jag ställde frågan om Gudrunbilar och har fått et svar som är rimligt. Att använda de Volvo bilar som låg på sjöbotten utanför Belgien som ett exempel på att Volvo inte säljer defekta bilar anser jag är korkat. Jag tror inget ont om Volvo som företag eller bilmärke. Däremot anser jag mig veta att det släpps igenom icke fullgoda exemplar. Har själv råkat utför detta, även med andra bilmärken. Det bästa med Volvo hitills är att man gnäller aldrig när man söker hjälp för fel utan man rättar till dem. Du menar att Kinetc osv har funnits som beteckning på svenskregade bilar sen 2004?? Svara tydligare på denna fråga.
/BG
Jensen skrev:Ojojoj vad mycket rykten och påhitt som inte stämmer i detta inlägg.Jensen: Jag vet inte vad du syftar på när du skriver om en massa rykten och PÅHITT. Vad det gäller mig så använder jag detta forum för att utbyta tankar och egna efarenheter. Också perfekt med de goda råd som ges av många här.
Boeder:
Du skriver att du fått en bil offererad till ett pris på 392tkr och får köpa loss den för 339tkr, det motsvarar en rabatt på 13-14% på bilen.
Jobbar själv som säljare på Bilia i Stockholm, och kan säga att det finns inte en chans att du fått den rabatten vid en nybeställning.
Vissa större företag har i bästa fall 11-12% på bilen och upp till 15% på tillbehör, men det är stora företag som plockar ut rätt mkt bilar under ett år t.ex Ericsson.
Enda gången man kanske kommer ner så pass mycket i pris på en ny bil är dom gångerna som vi t.ex har börjat sälja 06 men har lite 05 kvar som man säljer till ett nettopris,men har svårt att tänka mig att du köpt såna bilar varje gång du bytt.
Rabatten som Volvoanställda har är på 10%
BG:
bilar som är avsedda för andra marknader får inte säljas som nya med kraftiga rabatter i Sverige.
Dom bilarna används utav VPS som tjänstebilar/hyrbilar och säljs sen som begagnade till dom flesta större ÅF.
Vet inte om ni minns den färjan som för ett par år sen sjönk till botten med ca 2-3000 bilar ombord utav olika märken (ca 400 XC90) dom bilarna togs tillbaka och fick varken säljas i USA eller någon annanstans.
Att bilar är märkta med Kinetic/Momentum/Summum är något som dom varit ett tag,det beror inte som sagt på att bilen var tänkt för en annan marknad.
Dom beteckningarna används på alla andra marknader , och från årsm 06 även på den svenska marknaden.
Jag ställde frågan om Gudrunbilar och har fått et svar som är rimligt. Att använda de Volvo bilar som låg på sjöbotten utanför Belgien som ett exempel på att Volvo inte säljer defekta bilar anser jag är korkat. Jag tror inget ont om Volvo som företag eller bilmärke. Däremot anser jag mig veta att det släpps igenom icke fullgoda exemplar. Har själv råkat utför detta, även med andra bilmärken. Det bästa med Volvo hitills är att man gnäller aldrig när man söker hjälp för fel utan man rättar till dem. Du menar att Kinetc osv har funnits som beteckning på svenskregade bilar sen 2004?? Svara tydligare på denna fråga.
/BG