Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BG
Jensen skrev:Ojojoj vad mycket rykten och påhitt som inte stämmer i detta inlägg.
Boeder:
Du skriver att du fått en bil offererad till ett pris på 392tkr och får köpa loss den för 339tkr, det motsvarar en rabatt på 13-14% på bilen.
Jobbar själv som säljare på Bilia i Stockholm, och kan säga att det finns inte en chans att du fått den rabatten vid en nybeställning.
Vissa större företag har i bästa fall 11-12% på bilen och upp till 15% på tillbehör, men det är stora företag som plockar ut rätt mkt bilar under ett år t.ex Ericsson.
Enda gången man kanske kommer ner så pass mycket i pris på en ny bil är dom gångerna som vi t.ex har börjat sälja 06 men har lite 05 kvar som man säljer till ett nettopris,men har svårt att tänka mig att du köpt såna bilar varje gång du bytt.

Rabatten som Volvoanställda har är på 10%

BG:
bilar som är avsedda för andra marknader får inte säljas som nya med kraftiga rabatter i Sverige.
Dom bilarna används utav VPS som tjänstebilar/hyrbilar och säljs sen som begagnade till dom flesta större ÅF.
Vet inte om ni minns den färjan som för ett par år sen sjönk till botten med ca 2-3000 bilar ombord utav olika märken (ca 400 XC90) dom bilarna togs tillbaka och fick varken säljas i USA eller någon annanstans.
Att bilar är märkta med Kinetic/Momentum/Summum är något som dom varit ett tag,det beror inte som sagt på att bilen var tänkt för en annan marknad.
Dom beteckningarna används på alla andra marknader , och från årsm 06 även på den svenska marknaden.
Jensen: Jag vet inte vad du syftar på när du skriver om en massa rykten och PÅHITT. Vad det gäller mig så använder jag detta forum för att utbyta tankar och egna efarenheter. Också perfekt med de goda råd som ges av många här.
Jag ställde frågan om Gudrunbilar och har fått et svar som är rimligt. Att använda de Volvo bilar som låg på sjöbotten utanför Belgien som ett exempel på att Volvo inte säljer defekta bilar anser jag är korkat. Jag tror inget ont om Volvo som företag eller bilmärke. Däremot anser jag mig veta att det släpps igenom icke fullgoda exemplar. Har själv råkat utför detta, även med andra bilmärken. Det bästa med Volvo hitills är att man gnäller aldrig när man söker hjälp för fel utan man rättar till dem. Du menar att Kinetc osv har funnits som beteckning på svenskregade bilar sen 2004?? Svara tydligare på denna fråga.

/BG
av BG
CarMan skrev:vi vet ju inte om priset var kryddat, i sånna fall fins det ju alla möjligheter i värden att få bra rabatt.
Det stämmer Carman. Man måste ha koll på detta. När jag diskuterar rabatt så utgår jag från Volvos listade priser, inte olika handlares. Lägger man på en massa lull-lull hos en handlare kommer man snabbt snett på det. Som proffs vet också du hur stora lokala avvikelser kan vara. Bilia är ju som tur är inte ensamma i Sverige.

/BG
Användarvisningsbild
av Jensen
BG
Vad menar du med att skriva att det släpps igenom icke fullgoda exemplar???
Menar du att du fått ett måndagsex el menar du något annat, var lite tydligare så jag förstår.
Märkningen utav Kinetic/Mom/Sum sitter på ett litet klistermärke som man skall kunna se när man öppnar nån utav dörrarna, den märkningen skall ha införts på 04-05 är inte helt säker.

Kryddat pris eller inte, alla ÅF har ju ett grundpris på bilen och sen tillkommer option/tillbehör.
Visst är det lokala avvikelser,men det skiljer inte så mycket från den billigaste till den dyraste, ett par tusen ungefär.
Sen får man alltid bortse från kampanjer el liknande.
av boeder
Ha en fortsatt trevlig lördags kväll alla Volvo ägare
Senast redigerad av 1 boeder, redigerad totalt 0 gånger.
av BG
Jensen skrev:BG
Vad menar du med att skriva att det släpps igenom icke fullgoda exemplar???
Menar du att du fått ett måndagsex el menar du något annat, var lite tydligare så jag förstår.
Märkningen utav Kinetic/Mom/Sum sitter på ett litet klistermärke som man skall kunna se när man öppnar nån utav dörrarna, den märkningen skall ha införts på 04-05 är inte helt säker.

Kryddat pris eller inte, alla ÅF har ju ett grundpris på bilen och sen tillkommer option/tillbehör.
Visst är det lokala avvikelser,men det skiljer inte så mycket från den billigaste till den dyraste, ett par tusen ungefär.
Sen får man alltid bortse från kampanjer el liknande.
Oj, trampade på en öm tå. Jag gillar inte att älta i det förgågna. Men insisterar du så kan du få ett mycket kort förtydligande med vad som avses med icke fullgott exemplar (brister)som passerar kontroll innan lev.
Felmonterad instrumentpanel. Lackknutor pga av dåligt underarbete/galvaniserig. Dörrlås ur funktion pga saknad del. Osv Osv.
Ta inte åt dig, kryddat pris har jag inte nämnt. Noterar med glädje att du inte är helt säker på införandet av beteckningarna. Hur kan du veta vad som skiljer så exakt mellan olika handlares slutpriser??? Finns här ett oligopol?? Jag har sett på deta forum ät allt för många betalar för mycket och då är jag i detta forums bästa anda att uppmärksamma detta. Märk väl jag går inte in i exakta prisuppgifter. Där går gränsen för mitt ego. Jag vidhåller bestäämt att kampanjer, limited edision, Vd fyller 50 kampanj, julrea mm mm är av ondo. Man får samma slutpris oavsett vad man går ut med. De som inte prutar däremot får inget. Kan kännas pinsamt och prata med en granne som gett 10 000 kr mer för samma bil.

/BG
Användarvisningsbild
av Jensen
Du trampade definitivt inte på en öm tå, vi kan diskutera hela natten om du vill.
Märkligt att du fortfarande är kvar i denna tråd då du som du själv skrev inte orkar älta i det förgågna.
Lika bra att lägga ner dikussionen ,orkar inte med pajaser som dig.
av BG
Jensen skrev:Du trampade definitivt inte på en öm tå, vi kan diskutera hela natten om du vill.
Märkligt att du fortfarande är kvar i denna tråd då du som du själv skrev inte orkar älta i det förgågna.
Lika bra att lägga ner dikussionen ,orkar inte med pajaser som dig.
Får väl be om ursäkt för jag är här samtidigt som jag gör annat arbete bakom skärmen.

Älta i det förgågna, läs ta upp fel som är åtgärdade av Volvos duktiga mekaniker. Det är därför man fortfarande väljer Volvo, de åtgärdar alltid utan gnäll.

BG/Önskar dig en god kväll
Användarvisningsbild
av Brainy
Jensen skrev: Rabatten som Volvoanställda har är på 10%
Ok, bara att vänta på att Volvo PV drar 65 200kr från många anställdas konton då. Möjligtvis 15 200 om vi inte räknar in att de just då "kampanjade" ut denna bil till de anställda med dubbel rabatt.

Sate vad sura många kommer att bli :wink:

/Anders
av boeder
Brainded skrev:
Jensen skrev: Rabatten som Volvoanställda har är på 10%
Ok, bara att vänta på att Volvo PV drar 65 200kr från många anställdas konton då. Möjligtvis 15 200 om vi inte räknar in att de just då "kampanjade" ut denna bil till de anställda med dubbel rabatt.

Sate vad sura många kommer att bli :wink:

/Anders
Ursäkta att jag är lite trög men vad menar du??
Användarvisningsbild
av Brainy
Läs mitt inlägg på s.5 så tror jag att du förstår.

Var ironi på att volvo bara ger 10% i rabatt. Då måste ju alla de som köpte för det priset ha betalat för lite...

Och nej, de lär ju knappast dra pengarna från mitt konto :wink:

/Anders
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 16
Broms höger fixas aldrig

Känns lite tidigt att få det problemet […]

Inte helt ovanligt att partikelsensorn lägger[…]