Häftigt Knasen, att du jobbar på Volvo. Då kan du väl svara på frågan var Volvo gjorde av sina Gudrun-bilar. Har inte läst eller hört ett dyft om detta till skillnad från VW och Audi som skickade bilar värda miljarder till skroten?
Som avslutning till det andra så tror jag många struntar i var bilen kommer ifrån bara man deklarerar dett ärligt och ger rabatter utifrån detta. En åtgärdad bil är okej, då minskar risken för framtida problem kanske på det som är vidgjort.
Kan du besvara Gudrunfrågan?
Trevlig helg/BG
Bilarna som ev skadad i stormen, har blivit åtgärdade och skickade motagare landet, dom bilarna som inte gick att reperara gick till skroten. Det är ganska tuffa bedömningar när det gäller karossen, att är skadan för stor så skrotas bilen i stället för att repas. Om man jämför med en "vanlig" plåtverkstad" som skulle laga en skada, så skulle bilen skrotas i fabriken, om bilen t.ex vis har blivit skadad i någon svetsfog eller en bärande detalj, A-stolpe B-stolpe osv. då bedöms bilen som skrot medans en plåtverkstad skulle räta ut stolpen eller fixa till svetsfogen, men en buckla i dörren, kan lätt fixas till genom helt enkelt byta dörren mot en ny. Det finns säkert många exempel.
Jag antar att samma förfarande gällde övriga bilmärken, att skrota bilar som går att åtgärda är dels slöseri med pengar + att kunden får vänta mycket längre på bilen.
Jag har en fd. avd bil från Volvo. Man ser att det finns några små defekter i underarbetet innan lackering
Jag antar att bilen har varit krockad, dessa avd.bilar som säljs är bilar körs på vanlig väg, med alla andra trafikanter