NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
hozz skrev:Nu är den erkänd.
Kungen kör en C30 privat. :-DD

http://www.expressen.se/Nyheter/1.14772 ... kommentera
Det har han gjort ett tag nu. Hovet kände sig tvungna att köpa in en 1.8F till Kungen då det tjatades om att han inte var ett föredöme, ur miljösynpunkt, som körde runt BMW M3 och Porschar.. :wink:
av Linqid
jumu01 skrev:
hozz skrev:Nu är den erkänd.
Kungen kör en C30 privat. :-DD

http://www.expressen.se/Nyheter/1.14772 ... kommentera
Har lite svårt att fatta vad Victorias och Daniels förlovnings- och ev bröllopsplaner har med att gör att kungen kör C 30 vilken länken är hänvisad till :?:
Om man skrollar ner lite till 'huvudsidan' för hela kalaset så ser man en bild på när kungen anlände till slottet idag körandes sin blåa C30 (med bodykit! :) ). Verkar dock vara borta nu, men det syntes förut.
av Tele58
C30:n skulle förmodligen få lite bättre respons om man tog fram en fem dörrars.
Har själv varit spekulant på en men insåg att det nog skulle bli svårt att leva utan bakdörrar efter ett tag. Annars passar bilen mina syften väl, kör Volvo i tjänsten och eftersom jag är en pappersnisse så är det mest skrymmande min laptop :wink:
Men den har jag som vana att slänga in i baksätet tillsammans med jackan under vintern...bakdörrar någon?
En femdörrars C30 med bodykit mmmm gärna 2,0D med AWD...drömma måste man få
Användarvisningsbild
av hozz
Men den har jag som vana att slänga in i baksätet tillsammans med jackan under vintern...bakdörrar någon?
För egen del ser jag inte problemet. Hur lätt som helst att fälla ryggstödet för att lägga saker på baksätet eller varför inte i skuffen, bara att öppna glasluckan. Det tar dessutom inte längre tid än att öppna en dörr.
av Tele58
hozz skrev:
För egen del ser jag inte problemet. Hur lätt som helst att fälla ryggstödet för att lägga saker på baksätet eller varför inte i skuffen, bara att öppna glasluckan. Det tar dessutom inte längre tid än att öppna en dörr.
Precis så gick mina tankar till en början! Men som sagt jag tror att jag skulle "tröttna" på det opraktiska inom några veckor så en femdörrars C30 blir det om jag får bestämma.
av erc
Jag tycker verkligen att C30 är en berättigad modell. Min bror, till exempel, överväger nu seriöst att skaffa C30. Han gillar Volvos upplevda kvalitet men varken behöver eller gillar präktigheten hos en V50 eller S40. Att C30 också är ordentligt prisvärd och tycks hålla värdet bättre än S40 gör saken bara ännu bättre.
Användarvisningsbild
av mane
C30 som femdörrars kommer säker i nästa generation, som en A3 sportback.
V50 lär nog försvinna eller rättare sagt bli något större, typ dagens A4 och baseras på kommande S60.

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]