Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V70 AWD -99
Kontaktade en firma som är en mekonomen verkstad för att kolla priset för 27 000 mila servicen. Fick detta svar "En sådan stor service kostar ca 9000:- Då man räknar med kamrem+ vattenpumpsbyte och alla rullar" skrev tillbaka och upplyste om den verkliga serviceintervallen på kamremmen...... fick inget svar tillbaka.

Vet ej hur jag ska tolka det..... om jag inte hade haft någon kunskap om intervallerna för kamremmen så hade jag säkert lämnat in den och kastat ett antal tusenlappar i sjön.
Antar att det är kanske bäst att lämna in den till volvo i alla fall och betala några kronor mer. Eller är det någon här som vet någon verkstad runt Örebro som är kungar på volvo?
jag skrev i an annan tråd att jag fråga pris på service på en bil jag lodsades att jag tänkte köpa o ville veta vad servicen kosta.
jag ringde alltså mekonomen. dom fick svar på alla frågor dom hade det var regnummmer årsmodell & miltal.

Dom ringde upp dan efter med pris o då dubbel kola jag om jag inte var tvungen att göra kamremsbyta (biln i råga fallar nämligen för årsintervallen för kamremsbyte) men det behövde jag inte enligt dom då fråga jag vad det var för service jag fått pris på svaret var att jag fått pris på en 9000 mila serivce
Bilen i fråga har 2000 mils intervall & kan omöjligt servas på 9000 mil.
jag fråga vad som gjordes o fick lite luddiga beskrivningar, som jag tilka det så motsvara der vad volvo kallar för en bas service

mekonomen lämnade 15% rabatt men trots det så var den lokala volvo handlaren billigare ! helt utan rabatt!
Aukt Volvo-verkstad med NicePrice är ej att underskatta!
Både på jobb och delar!

Blåst behöver du inte bli, ställ frågan här på forumet om du är osäker!
vist är det lite pengar på en Nice pris service & den motsvarar säkert det du kan få hema hoss lasse som servar i sit garage. men jag rekomendear att du gör en bas service om du inte vill kosta på så mycke som din normala service skullekosta.
CarMan skrev:vist är det lite pengar på en Nice pris service & den motsvarar säkert det du kan få hema hoss lasse som servar i sit garage. men jag rekomendear att du gör en bas service om du inte vill kosta på så mycke som din normala service skullekosta.

ja kostar det 995 så är det ju knappast att tänka på eftersom skall du köpa olja, filter själv och göra dig av med spillet, ev oxå hyra en lyft en halvtimme så kommer det säkert bli dyrare + att du får en stämpel i boken :-)-)
en basservice kostar mer men om du jämför med att bara byta olja själv på en GDS hall så är ju Nice price service et bättre alternativ
Det är några år sedan jag var på Rejmes i Örebro. Det fungerade alldeles utmärkt då i alla fall.

Jag är inte imponerad av Mekonomen och deras prissättning på delar och arbete.
Tja!
Hadde in min V70 -98 för ett tag sedan på volvo för service.
Då frågade jag vad skillnaden var på en nice price service och en vanlig vid 15000 mil.
Skillnaden var den att i nice price servicen som var någon hundring billigare så byttes inte tändstiften, och vevhusventilationen kollades och rengjordes inte!
Så kolla upp skillnaderna på dom olika servicealternativen när ni ska lämna in bilen
B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 […]

Det är så det ska fungera och anledning[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

S40 2009 Låset till dragkroken kärvar. […]

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]