NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
-Körde frugans V50 D5:a MY08 i helgen och jag lade direkt märke till att gasfjädrarna
för bakluckan är "svaga" Ställer man luckan vågrätt så lyfter dom inte luckan?
Är detta ett känt problem på V50?

Jämfört med min V70II så är dom som "cykelpumpar"
Senast redigerad av 1 LJN, redigerad totalt 0 gånger.
har precis samma problem med min bil :twisted: my08a v50
Antingen förstår jag inte detta eventuella problem eller så verkar jag ha en baklucka med väl fungerande gasfjädrar på min V50 MY08.

Jag öppnar bakluckan och släpper taget vid typ midjehöjd och luckan åker upp utan problem.
GAs fjädrarna ska håla i luckan så den ej faller ned. klarar den det så är allt OK... Öppna luckan får du göra själv.

det fins olika klagomål & viljor i världen på hur en lucka ska kännas när man stänger eller öppnar den.
det har funnits klagomål på at lucorna på V50 & V70N är svåra att stänga därför gjorde man gasdämparna svagare.
Men det går att få tag på hårdare om man nu anser sig ha problem. men artickelnomret fins inte i vida, beställer du den vägan får du samma som sitter på bilen. man måste söka i TIE
-Om så är, varför är det då skillnad i funktion på en V50 my08 respektive V70II my09?

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]