NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poseidon
Linqid skrev:
FiddeUBC skrev:V50 tror jag kommer finnas kvar till i vart fall MY11 sen kommer V60. Då får man väl ha sett till o sparat tillräckligt så man har råd att titta på en ny V60 MY12 eller 13 R-design....
Stämmer nog bra. S60 ska börja produceras v.20 (MY11) under nästa år och V60 under v.45 (MY12).
Hur bler det Kommer alltså S60 i maj nästa år å V60 i November nästa år? Men under olika modellår?
av Linqid
dali skrev:Att börja tillverka MY12 redan V45 2010 låter osannolikt.
Tankefel.. sorry för den.

S60 börjar i vilket fall produceras v.20 och V60 v.45. Detta enligt en som jobbar på Volvo (steget mellan utveckling -> produktion). Båda blir väl troligtvis MY11.
Användarvisningsbild
av V9097
Om jag inte minns fel har C30/S40/V50/C70 en något annan version av D5-an med bland annat annorlunda avgasgrenrör för att passa i det trängre motorutrymmet jämfört med de större Volvomodellerna.

Tveksamt alltså om ett dubbelturboarrangemang får plats mellan block och torpedvägg. Troligare i så fall att det blir en uppdaterad enkelturboversion, eller att vi får vänta på nästa generation bilar.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
ska jag vara ärlig så tror jag inte det blir några större nyheter på V50 / S40N nu framöver. Inte med tabke på att det är en utgående modell samt volvos ekonomiska läge.

Hej När jag åkte med bilen dog den helt[…]

OM RYSSEN KOMMER

'I ett uttalande till ryska statliga medier p&arin[…]

Kolla först så du kan ha 14" p&a[…]

Det är säkert kostnadsfritt men dom g&[…]