- fre 20 feb 2009, 19:38
Hej hej!
Jag håller på att göra iordning min 245a med en B23A!
Till problemet, ska besiktiga den snart så måste få ordning på alla skitfel...
Motorn skjuter vid GASSLÄPP spelar ingen roll ifall det är högt varv man släpper gasen på eller lågt.
Har bytt alla tändkablar,tändstift, fördelare, rotor, brytare och ställt in tändningen med stroboskop, ingen av detta hjälpte.
Måste tillägga att motorn går som en klocka i alla andra fall och startar hur lätt som helst.
Fälg-frågan =)
Har inga fälgar till volvon.. Men har 15" och 17" till merca.
5x112 är ju bultcirkeln på mercedes och volvo har 5x108, hur ska jag lyckas få på dem på ett billigt och bra sätt?
Finns adapter att köpa ja men de verkar kosta flera tusen.
Man kan ju kapa bort nuvarande bult och svetsa nya.. men det känns väldigt krångligt!
Kanske går att göra om spacerplattor? =)
(Ja jag vet att volvofälgar är billiga men vill ha de jag redan har :D )
Alla förslag välkomna!
//Degen
Jag håller på att göra iordning min 245a med en B23A!
Till problemet, ska besiktiga den snart så måste få ordning på alla skitfel...
Motorn skjuter vid GASSLÄPP spelar ingen roll ifall det är högt varv man släpper gasen på eller lågt.
Har bytt alla tändkablar,tändstift, fördelare, rotor, brytare och ställt in tändningen med stroboskop, ingen av detta hjälpte.
Måste tillägga att motorn går som en klocka i alla andra fall och startar hur lätt som helst.
Fälg-frågan =)
Har inga fälgar till volvon.. Men har 15" och 17" till merca.
5x112 är ju bultcirkeln på mercedes och volvo har 5x108, hur ska jag lyckas få på dem på ett billigt och bra sätt?
Finns adapter att köpa ja men de verkar kosta flera tusen.
Man kan ju kapa bort nuvarande bult och svetsa nya.. men det känns väldigt krångligt!
Kanske går att göra om spacerplattor? =)
(Ja jag vet att volvofälgar är billiga men vill ha de jag redan har :D )
Alla förslag välkomna!
//Degen