- tis 17 feb 2009, 21:11
när jag pratar om orginal, så är det volvo delar om det är en volvo vi pratar om, eller ford om det är en ford vi pratar om. (alltså en exakt lika dan del som satt på bilen när den lämna fabriken)
I.H.P skrev:Och sen har vi ju den eviga frågan, vad är "original"?Om vi kolar på EU så är ju allt roginel (bara att lyssna på mekonomens reklam, dom säljer orginaldelar) hur misvisande som helst för den som inte är insat...
Tändstift var Bosch, nu är det Beru.
Filter har varit Fram, nu är det Mann.
Stötdämpare har varit både Boge och Monroe.
Hella, Bosch och Cibie har levererat belysning.
OSV.....
När Volvo byter underleverantör, blir den gamla en Pirat då?
Och när Volvo på 80-talet sålde delar till andra märken under varumärket Dex, var de själva Pirater då?
Det är upp till var och en att välja reservdelar efter hjärta, hjärna och plånbok, men att försöka hjärntvätta folk med "Volvo Original" mantrat och smutskasta allt annat är bara ett PR-trick från Volvos sida.
//Björn
när jag pratar om orginal, så är det volvo delar om det är en volvo vi pratar om, eller ford om det är en ford vi pratar om. (alltså en exakt lika dan del som satt på bilen när den lämna fabriken)
Bil frågor tar vi på forumet! I lämplig tråd, inte på PM
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.