Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Severin
Andy1983 skrev:Då har jag helt enkelt mer än TRACS på något sätt, för min motverkar absolut sladd, har testat idag att köra med och utan TRACS flera gånger och märker stor skillnad, samt att den även bromsar bakhjulen vid sladd och alltså inte bara framhjulen som beskrivs. Det är även som Grammse säger att det deffinitivt funkar långt över dom 40 km/h som det står i min instruktionsbok. Väldigt konstigt är det
Skulle tro till 99.9% att du inte har DSTC, tyckte mig att jag läste att det introducerades på p2 bilarna, det du har är stc skulle jag tro
Användarvisningsbild
av camaro69
Andy1983.

Behåll bilen och ställ in den i garaget, samt vårda den väl. För den är fullständigt unik om du har antisladdsystem.
Den kommer att vara värd massor med pengar om 20 år. One of a kind. Eller sälj den dyrt till en samlare. :wink:

Antisladdsystem kom på V70N som tillval.
Användarvisningsbild
av CarMan
TRACS är varken antisladd eller antispinn.
det är en elektronsik diffsbrosms som bara funkar i lägre hastigheter
av Andy1983
:wink:

Men vad i hela friden har jag då? Skulle skitit i att testa allt detta, blir bara förvirrad

:twisted: :twisted: :???: :twisted: :twisted:
av *pettson*
CarMan skrev:TRACS är varken antisladd eller antispinn.
*suckar*
Visst är det märkligt att du och din arbetsgivare inte ens är överens om vad saker och ting är till för?
Jag klipper nu in ifrån VOLVOS EGEN text... förlåt för jag sa 30km/h det var 40km/h :oops:

*TRACS är ett antispinnsystem som är integrerat med ABS–systemet. TRACS fördelar drivkraften mellan drivhjulen så att det hjul som har bäst fäste får störst drivkraft. Systemet är främst avsett som starthjälp på halt underlag i hastigheter upp till ca 40 km/h. I hastigheter över 40 km/h har TRACS mycket begränsad funktion.*
Användarvisningsbild
av CarMan
*pettson* skrev:
*suckar*
Visst är det märkligt att du och din arbetsgivare inte ens är överens om vad saker och ting är till för?
Jag klipper nu in ifrån VOLVOS EGEN text... förlåt för jag sa 30km/h det var 40km/h :oops:

*TRACS är ett antispinnsystem som är integrerat med ABS–systemet. TRACS fördelar drivkraften mellan drivhjulen så att det hjul som har bäst fäste får störst drivkraft. Systemet är främst avsett som starthjälp på halt underlag i hastigheter upp till ca 40 km/h. I hastigheter över 40 km/h har TRACS mycket begränsad funktion.*

JA presis ! Elektronisk diffspärr / diff broms.
ska inte förväxlas med ett riktigt antispinn system
av *pettson*
CarMan skrev:
*pettson* skrev:
*suckar*

JA presis ! Elektronisk diffspärr / diff broms.
ska inte förväxlas med ett riktigt antispinn system

för att citera dej: Det är varken antispinn eller antisladd.
För att citera volvo: TRACS ÄR ett ANTISPINNsystem..
Ni är aldrig speciellt överens va?..
Användarvisningsbild
av Nexus
Föredrar att koppla ur det då jag inte tycker funktionen är tillfredställande nog.
i Högre hastigetet så stör det bara accelerationen :P
Användarvisningsbild
av Severin
Grammse skrev:Föredrar att koppla ur det då jag inte tycker funktionen är tillfredställande nog.
i Högre hastigetet så stör det bara accelerationen :P
Men vad har du för accelaration i högre hastighet om systemet går in, inte mycke då eftersom hjulen spinner :-DD
Användarvisningsbild
av Nexus
men sewe då :wink: bilfan börjar ju bluddra när systemet går in och jag gillar lite spinn på däcken (D)
Välkommen ut i trafiken

När ni står stilla, är kylflä[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med med volvo o[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?