- ons 04 feb 2009, 23:05
#258067
Jag var och besiktigade bilen min häromdagen och har nu ett par projekt framför mig innan jag får rulla i ett år igen.. Eftersom jag själv har tummen mitt i handen när det gäller bilar så är verkstan det enklaste och bästa alternativet för mig. Jag vänder mig till en erfaren priva mek här i stan och jag undrar nu kort vad som är rimligt att betala för följande reparationer? Jobb och material inräknat. Bilen det gäller är en Volvo V40 2,0 - 96
Byte styrled höger yttre. Jag har fått 1100-1200 sek som cirkapris. Rimligt eller orimligt pris? Brukar man byta en i taget eller båda?
Byte bromsrör. Dom sa på bilprovningen att det var rejält rostigt. Ska man byta på båda sidor när man byter eller byter man en i taget? Vad är rimligt pris för detta?
Jag har för ett par år sedan bytt bromsbelägg och satte då dit Biltemas. Nu så var de bakre nedslitna så dom tyckte jag skulle byta dessa igen. Är 2000 mil rimlig slitagetid för ett par bromsbelägg eller bör jag lägga några extra kronor originalbelägg?
Tacksam för svar! Jag vet att det finns många på detta forum med mycket kunskap och rutin!
// V40
Byte styrled höger yttre. Jag har fått 1100-1200 sek som cirkapris. Rimligt eller orimligt pris? Brukar man byta en i taget eller båda?
Byte bromsrör. Dom sa på bilprovningen att det var rejält rostigt. Ska man byta på båda sidor när man byter eller byter man en i taget? Vad är rimligt pris för detta?
Jag har för ett par år sedan bytt bromsbelägg och satte då dit Biltemas. Nu så var de bakre nedslitna så dom tyckte jag skulle byta dessa igen. Är 2000 mil rimlig slitagetid för ett par bromsbelägg eller bör jag lägga några extra kronor originalbelägg?
Tacksam för svar! Jag vet att det finns många på detta forum med mycket kunskap och rutin!
// V40
Volvo V40 2.0 96B