Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av spliff
efter min bil vart stulen fick jag till baka denna med en ny topp som inte va färdig monterad och när jag försöker
ställa in kamviklarnamed efter de märkningarna på kamdreven med d som är på vevaxeln befintliga markeringar och monterat kamremmen
ock försöker starta...
då blir det ett vinande ljud när start motor drar runt och motorn drar runt men det är som d inte blir någon kompr.
i motorn finns det möjlighet att de satt på nån topp som inte funkar till motorn? alltså att inte toppen är kompat. till mitt block ? och hur kollar man det ?? blocket är till 850-512 Gle103din 93a
kan det vara så att bonnjävlarna som stal bilen satt på fel topp???
hur kan jag kolla dettta? Och ännu bättre om det fanns ngn som kunde fixa detta mot ersättning men oavsett någon som kan ge lite råd på vägen ?
Senast redigerad av 2 spliff, redigerad totalt 0 gång.
av sssljo
spliff skrev:efter min bil vart stulen fick jag till baka denna ned en ny topp som inte va färdig monterad ock när jag försöker
ställa in kamviklarna med vevaxeln inliggt befintliga markeringar ock monterat kamremmen
ock försöker starta...
då blir det ett vinande ljud när start motor drar runt
hur kan jag kolla dettta
Ett råd förtydliga överskiften. Annars har man ingen aning om vad denna tråd gäller.
Min fråga: Har du fått bilen stulen och tjuvarna ville vara lite snälla och bytte toppen, när dé ändå höll på?
av sssljo
spliff skrev:efter min bil vart stulen fick jag till baka denna ned en ny topp som inte va färdig monterad ock när jag försöker
ställa in kamviklarna med vevaxeln inliggt befintliga markeringar ock monterat kamremmen
ock försöker starta...
då blir det ett vinande ljud när start motor drar runt
hur kan jag kolla dettta
Tror att du får fler svar om du skriver att du har blivit bestulen av en omgång av topp. Förtydliga mera.
av spliff
Marlboroman skrev:Va har du gått på för märkningar på kamaxlarna?
jag har gått efter märkingarna på kamdreven
av spliff
Ok jo då min bil vart stulen så har biltjuven tydligen tänkt att behålla min bil genom att ändra id på den men hann inte så långt utan blev tagen av de blå och bilen återfördes till mig men orginaltoppen var borta och utbytt och då bilen va avstäld o utan försäkring så fick ja ingen ersättning eller hjälp med den och jag är tyvär inte bilmek utan snickare så får ja göra va ja kan men får för ´mig att den inte funk på min bil kan d va så har hållt på länge med detta skulle bli himla glad om nån som vet svara hur jag ser detta om d finns typ nr ect.
av sssljo
Kan bara tycka att det är jäkligt tråkigt när folk inte kan låta andras saker vara ifred. Men jag tror att du får mer och bättre hjälp om du ändrar överskriften från 854-512 gle 93 103din till något som beskriver att du har fått tillbaka bilen mé fel topp.
Sitter allt kvar på bilen då? Tänkte att dom kanske bytt topp men glömt massa saker? Finns alla packningar? Sitter det ens ventiler i toppen? Har du nollställt kamremmen rätt? Finns massor med saker att kolla, "det lättaste felet brukar oftast bli det svåra =)"
Det enda anledningen jag kan tänka mig till det här är att nån har kört ras på sin bil och tyckte det var bättre att sno en topp (med tillhörande bil) än att köpa en på skroten. I så fall sitter du med en trasig topp.
låter högst troligt. mem gör sig mass besvär att försöka byta identitet på sånt på en så gammal bil (kan det vara värt besväret?) & inte nog med det så vila man byta topp, varför göra det ännu mer kompliserat???

NÄ! det måste ju vara så att dom var ute efter motordelar, så det du har nu är deras gamla trasiga saker
Kan inte låsa upp dragkroken

Bäst är att få upp låset. […]

Fel på helljus Volvo v60 2014

Original är det alltid halogen i helljusstr&a[…]

Hjälpt en som fått problem med sitt t&a[…]

Ja även flång nya prylar kan ju vara de[…]