Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Asandgren
Jag har en v70 99 med volvos orginal larm.
när jag låser bilen börjar larmet gå igång har kollat runt om man kan koppla ur det men hittar inget.
Drar jag säkringen laddas batteriet ur och bilen startar inte.
Nån som har nån idé på ur man ska gå till väga utan att störa grannarna varje natt.

Mvh: Anders
Användarvisningsbild
av gundj
Lâsa med nyckel kanske?
Felkällan är med 99% säkerhet larmslingan i baklrutan. Den gâr att jorda sâ du slipper larmandet.
av Asandgren
Problemet är ju det att nykeln går bara in i bakluckan den passar inte i fram dörren.
Men jag ska testa jorda om värmeslingan i bakluckan.
av jev69
tja jag har v70 98 fick problem med larmet som hoppade igång tid å otid...
såg tråden här.... Spånade efter larmslingan .... (är inte larmslingan sammkopplat med värme slingan :o ? ) det var vad jag komm fram till slut ... Värmeslingans i bakrutan var BRÄND fick förmodligen fick den ingen kontakt längre. Tog där efter bort all panel från rutan DROG bort 2 ST ( Svarta enpolig minus skulle ja tro ) kontakter som var vänster höger bakruta. Swing.. :-)-) ..värmeslingan och larm på bakrutan är urkopplat. resten av larmet är kvar.sorry gramatiken men trött efter natten slit
av karlsson6
Bild

Vänster sida sitter det 2 st kablar och höger sitter det bara en, så jag antar att det räcker att jorda den vänstra kabeln på bilden, den går till larmet antar jag och så behöver man inte koppla bort värmeslingan

Behöver inte koppla bort värme slingan i bakrutan,Räcker att jorda grön/gul kabel, Röd/gul är till värmen
av Kleppan
En fråga ang jordningen?
Om man nu kapar den gulgröna kabeln strax före kontakten som på bilden och sätter på en kabelsko o jordar den, skall man då bara låta biten som e kvar hänga lös eller skall den oxå jordas? Går den vidare nånstans lixom?

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]