Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mackeman
lungt, hoppas det går bra
av Problembil
Skulle idag starta bilen efter jag satt i nytt batteri.HELT DÖD :shock: .
Åkte tillbaka med batteriet där jag köpte det,dom konstaterade att det var helt tomt,ingen syra eller nåt.
Pratade med Volvo dom trodde att det var något som tjuvade ström?
Pratade med en annan verkstad som sade att det kanske var ett laddningsrelä som var kass.Ingen tror att generatorn e paj.
Vad tror ni på detta eminenta forum?
Batteriet står för laddning över natten nu :roll:
Användarvisningsbild
av goransson89
Börja med att ladda batteriet och starta bilen, ta sedan en multimeter och mät mellan + och - på batteriet, borde ligga mellan 13-14 volt iallfall. Är det bra så laddar generatorn iallfall. Sen vet man inte om batteriet tar emot laddningen, batteriet kan vara trasigt fast det är nytt, skulle testa med ett annat batteri om jag vore dig. :)
"Nya saker kan också va trasiga, jag böt generatorkol på en Volvo FH12 för en veckan sen, då började laddningslampan lysa, så jag hämtade nya kol och bytte igen, då fungerade det, så bara för att det är nytt så ska man inte lita på att det funkar =) köper man generatorkol för 1200kr så förväntar man sig att det ska funka va?"
Användarvisningsbild
av Sparkz
Har du polvänt batteriet är har dioderna i generatorn släppt ut röken, och det är dom som är kortslutna och tömmer ditt batteri. Det och ev. skador på regulatorn gör att det är enklast och billigast med en ny generator.

Ja även flång nya prylar kan ju vara de[…]

start o stop

Nu skriver du ju inte exakt vilken modell du har m[…]

installera dragkrok

@Wallner77 , Lite godis att läsa här ia[…]

Volvo V50 "Mr White"

Nya damasken monterad.jpg Hallå! Nu var ny[…]