- mån 02 feb 2009, 21:17
#257429
Hej. Jag har ett problem med min V70-01-T5 13000mil som jag brottas med just nu!
För några månader tändes motorlampan som larmade för lmm och lamda. Volvo sa att felet var 50%/50%? Just då kändes det lite dyrt att byta båda givarna för bilen gick helt perfekt.
Nu när tempen ute har legat på -10 har lampan tänds igen och jag har samtidigt fått problem när motorn är varm att den små skuttar runt 1500-2000v?? Den har även gått i safe mode ( 80km) Tyvärr ryckte jag batteriet så att jag kunde köra hem ordentligt. Volvo kunde inte utläsna några felkoder dagen efter.
När motorn är kall tills den har kommit upp i rätt temp går den perfekt genom hela vartalsregistret.
Min fråga är: Kan en LMM orsaka detta eller vad tror ni.
Ett tag trodde jag att det var gasspjället fast det tror jag inte längre. Borde den inte strula hela tiden då?
Jag har även gjort rent gasspjället som inte var så smutsigt.
Kan det vara kamaxelgivaren som kärvar??
Hoppas på support.
//Jimjam
För några månader tändes motorlampan som larmade för lmm och lamda. Volvo sa att felet var 50%/50%? Just då kändes det lite dyrt att byta båda givarna för bilen gick helt perfekt.
Nu när tempen ute har legat på -10 har lampan tänds igen och jag har samtidigt fått problem när motorn är varm att den små skuttar runt 1500-2000v?? Den har även gått i safe mode ( 80km) Tyvärr ryckte jag batteriet så att jag kunde köra hem ordentligt. Volvo kunde inte utläsna några felkoder dagen efter.
När motorn är kall tills den har kommit upp i rätt temp går den perfekt genom hela vartalsregistret.
Min fråga är: Kan en LMM orsaka detta eller vad tror ni.
Ett tag trodde jag att det var gasspjället fast det tror jag inte längre. Borde den inte strula hela tiden då?
Jag har även gjort rent gasspjället som inte var så smutsigt.
Kan det vara kamaxelgivaren som kärvar??
Hoppas på support.
//Jimjam