Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mackeman
Har en 850 t5 som jag inta kan släcka felkoderna på. Stoppar jag i kontakten i sockel a2 så lyser dioden hela tiden utan att jag gjort något, dock lyser den starkare när jag trycker på knappen.
Har felkod i sockel a3 1-4-2 vilken är fel på bromsljuskontakt. Det är den enda felkoden i den socklen men får inte bort den. Har felkod 1-2-2 i sockel b2. Dessutom lyser lambda lampan men det beror på att jag drog ur lmm medans motorn var igång. Vill släcka den nu men går inte. Har gjort allt som står i de andra trådarna och guiderna men det händer inget.
Har ni något bra förslag?
Senast redigerad av 1 mackeman, redigerad totalt 0 gånger.
av mackeman
har haft batteriet borta 1 timme idag, ingen skillnad tyvärr.
av mackeman
hade batteriet borta ca 6 timmar idag. lyser fortfarande tyvärr
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Bläddra igenom koderna som vanligt och så ska den första visas igen, tryck ner knappen drygt 10 sekunder och släpp den, när den tänds så håll den inne drygt 10 sekunder igen och släpp. Brukar funka för mig, och jag har aldrig kunnat nolla på nåt annat sätt. Gör jag som det står i haynes eller på en del forum så ligger koderna kvar precis som före.
av mackeman
Marlboroman skrev:Bläddra igenom koderna som vanligt och så ska den första visas igen, tryck ner knappen drygt 10 sekunder och släpp den, när den tänds så håll den inne drygt 10 sekunder igen och släpp. Brukar funka för mig, och jag har aldrig kunnat nolla på nåt annat sätt. Gör jag som det står i haynes eller på en del forum så ligger koderna kvar precis som före.
Problemet är att sockel a2 så lyser den hela tiden utan att jag trycker, dock inte lika starkt. Händer ingenting när jag trycker. Kan därför inte återställa.
av mackeman
vart sitter ecu:n? Tänkte mest så man kunde kolla. Mvh Marcus

Häromdagen när jag cyklade hem frå[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Bäst är att få upp låset. […]

Fel på helljus Volvo v60 2014

Original är det alltid halogen i helljusstr&a[…]

Ja även flång nya prylar kan ju vara de[…]