Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Freddas
Jag har en 940 LTT -98 som läcker olja. Har varit under o kollat och det hänger lite olja under oljefiltret. Nu är det så att jag bytt olja + filter men den läckte även innan det så jag tror ej att det har med filterpackningen att göra ( otroligt att två filter läcker). Det läcker inte mycket men det kommer några droppar/dygn. Är det någon som har en aning om var det kan läcka?

Har en annan fråga också: Där man skruvar fast oljefiltret går det in två slangar som jag tror är kylvattenslangar och slangarna är anslutna i en svart "burk" där man också skruvar fast filtet, vad är detta för burk? Värmeväxlare?

Fredrik
av Freddas
Ok.

Monterar man bort filterhållaren då man byter o-ring, jag menar exakt var sitter o-ringen och hur gör man för att byta? Svår att byta?

Fredrik
Användarvisningsbild
av emwtur
annars kan man råka utför att packningen inte följer med det gamla filtret utan sitter fast på motorn - då får man två packningar - och då kan det läcka.

Du smorde väl packningen till filtret ?

/emwtur

Intressant, hur kan en kompressor ge mer toppeffek[…]

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ari[…]

Jag kopplade in kontakt C på CEM och kopplad[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni??